(2 april 2013) Op 2 april is op de Duitse tv-zender ZDF een programma te zien waarin twee gezinnen op uitnodiging de discounters Aldi en Lidl testen op prijs en kwaliteit. (ZDF van 20:15 tot 22 uur. Daarna nog via het internet te zien).
De grote discounters Aldi en Lidl strijden samen met hun ruim 7600 filialen om de gunst van de Duits consument. Alles is er te koop, van levensmiddelen tot gereedschap, kleding en nog veel meer. De omzet van beide bedrijven bedraagt zo’n 35 miljard euro per jaar in Duitsland alleen. Hun motto: “Kwaliteit voor een kleine prijs”.
Het programm ZDF-Zeit wilde dit eens nader bekijken en zien wie beter uit de bus komt qua prijsstelling en kwaliteitsaanbod. Men stuurde er twee gezinnen op af om te bepalen wie Duitsland’s beste discounter is.
Een film van Matthias Schmidt en Philipp Müller
Bron:
– “Aldi gegen Lidl, das Duell”, ZDF.
(oude link, huidige link)
Daarna nog te zien via het internet
(verkorte weblink: https://www.supermacht.nl/?p=590)