Ernstige klachten over de behandeling van personeel bij Albert Heijn-vestigingen (update)

(28 augustus 2010 – update 181023) FNV Bondgenoten roept Albert Heijn-personeel op klachten over de behandeling op de werkvloer op sturen. De bond plaatste een klachtenbrief online over de wantoestand bij AH. Hier een samenvatting.
[redactie Supermacht: Er wordt nog steeds door werknemers van AH-winkels en anderen gereageerd op dit artikel. Er zijn veel klachten en ze hebben het over slechte behandeling. Een van briefschrijvers denkt dat er pas wat verandert als alle winkelfilialen een dag dicht gaan…]

(door Rob Bleijerveld)

FNV Bondgenoten zegt herhaaldelijk klachten binnen te krijgen over wantoestanden op de werkvloer bij Albert Heijn-vestigingen. Die klachten gaan ondermeer over leeftijdsdiscriminatie, wegwerppersoneel, het niet uitbetalen van gewerkte uren en het niet naleven van de cao. Maar ook over de wijze waarop 2 franchisers van AH hun personeel behandelen.

Bij uitzondering plaatste de bond onlangs een klachtenbrief van een (ex-)werknemer op haar website. Dit om een beeld te geven van hoe het er aan toe gaat bij AH. De bond roept AH-personeel op om hun klachten te sturen naar haar emailadres: supermarkt AT bg.fnv.nl

Je kunt hiervoor ook terecht bij Supermacht.nl waar we – in overleg – kunnen zien of er verder nog wat te doen valt met concrete en aantoonbare klachten. Bijvoorbeeld door die als brief te publiceren of door nader onderzoek te doen.

Hieronder een samenvatting van de klachten uit de (anonieme) brief die Bondgenoten op haar website plaatste. De brief is her te vinden (was: http://www.fnvbondgenoten.nl/site/branches/handel/supermarkten/nieuws/231033).

“Gewoon bij Albert Heijn” (samenvatting klachtenbrief)

– Of je nou wel of niet goed je werk doet, je vliegt er uit als je ouder bent dan 19.
– Door de hoge werkdruk is er geen tijd voor een goed sollicitatiegesprek en ook niet om iemand fatsoenlijk op te leiden. Veel van de nieuwe werknemers worden daardoor al voor het einde van de proeftijd weer gedumpt. Anderen krijgen geen verlenging na het eerste halvejaars-contract.
– De omloopsnelheid van het personeel in de filialen is erg groot. Op het hoofdkantoor wordt dit geweten aan de slechte opleiding van het personeel. Ondertussen wordt niets gedaan aan het verhogen van het budget voor opleidingen.
– Door de extreem hoge werkdruk krijgen medewerkers hun werk niet op tijd af. Dit is vaak het geval bij de avondvulploeg. Ze worden verplicht over te werken, tot in de late uurtjes (Ook de teamleider is dan vaak de klos). Ze krijgen die uren en de verplichte toeslagen bovendien niet uitbetaald.
– De werkdruk voor vulploegers wordt zodanig opgevoerd, dat het werk niet op tijd af kan komen. Teamleiders beweren vervolgens (soms/vaak?) dat het werk niet goed is gedaan. En willen dan niet uitbetalen.

Volgens de schrijver heeft dit allemaal te maken met het beleid dat op het hoofdkantoor van Ahold wordt gemaakt…. (om “goede resultaten” te halen).

Op andere wijze wordt de Cao evenmin niet nageleefd:

– Door te weinig roosterinzetvan personeel (bij drukte en ziektevervanging) schiet de pauze er vaak/regelmatig bij in voor ‘goede medewerkers of fulltime teamleiders’.
– Met zeer grote regelmaat zijn de werkroosters voor de komende week niet op tijd klaar. In sommige filialen zelfs niet op vrijdagmiddag. Het snel afraffelen van het rooster levert vervolgens veel fouten op. En de werknemers worden er op aan gekeken als ze niet op komen dagen omdat ze niet of niet op tijd waren ingeroosterd.
– Het is “heel gewoon” bij Albert Heijn dat 15-jarigen langer moeten werken dan is toegestaan. En dat er geen rekening wordt gehouden met de wettelijk voorgeschreven rust- en werktijden voor 16- en 17-jarigen. Ondanks een goed werkend roosterprogramma op de Ahold-computers (dat rekening houdt met al wettelijke bepalingen als het gaat om werk en rusttijden) is het heel gewoon dat de uren “creatief” worden aangepast. “Een aantal filialen heeft nog een ‘eigen’ gemaakt rooster naast het Ahold-roosterprogramma. Heel veel teamleiders en managers zijn vaak ook niet eens op de hoogte van de CAO. Dit wordt ze niet geleerd. Veel dingen moeten ze zelf onderzoeken en dan is het vaak ook nog hoe ze dit zelf interpreteren,” aldus de briefschrijver.

Ook bij de franchisenemers is veel mis volgens de schrijver, zoals bij Bun en Weernekers. Beide franchisenemers hebben een enorme omloopsnelheid als het gaat om medewerkers.

Bun:
Overuren die supermarktmanagers, hun assistenten en teamleiders maken, worden aan het eind van de roosterperiode door Bun “weggehaald” zodat het aantal gewerkte uren formeel overeenkomt met het aantal vaste uren op hun contract.
– Supermarktmanager die niet 24 uur per dag beschikbaar willen zijn en gewoon volgens de contracturen werken, worden zo snel mogelijk gedumpt of afgekocht.
– Carriereaanspraak voor een Assistent Supermarktmanager is mede gebaseerd op de bereidheid om 24 uur per dag beschikbaar te zijn. Teamleiders bij Bun zijn een soort meewerkende voorman (naast leidinggeven ook zelf vaak schappen bijvullen) en ook voor hen is overwerken meer regel dan uitzondering. “Als je bij Bun het woord CAO in je mond neemt, dan wordt er alles aan gedaan om je de mond te snoeren”, aldus de briefschrijver.

Weernekers:
Voor heel veel dingen doet deze niet onder voor Bun: limieten aan de hoeveelheid vakantie die je achter elkaar kunt opnemen; zelf betalen van je koffie en thee, niet uitbetalen van overuren, slordig omgaan met extra gewerkte uren zodat niet meer is na te gaan of ze nu wel of niet zijn uitbetaald. Ook het woord CAO is taboe.

Zie ook (vernieuwde link): “Alle werktijd betaald !” , door René Janssen, 24 augustus 2010 (was: http://www.fnvbondgenoten.nl/mijnbranche/branches/supermarkten/nieuws/225502_alle_werktijd_betaald/). Citaat: ¨Artikel 6 lid 11 van de Cao geeft duidelijk aan, dat alle tijd die je werkt in opdracht van de werkgever beloond moet worden ( in tijd of geld).Ook als je leidinggevende je verplicht te blijven totdat alle collega’s tegelijkertijd het pand verlaten. En ook als je als vakkenvuller extra uren moet doorwerken om de zogenaamde norm te halen (Cao-artikel 3 lid 12 gaat over streefnormen).¨

Bronnen (vernieuwde link):
– “Gewoon bij Albert Heijn” , door Arie van der Pijl , 25 augustus 2010 (was: http://www.fnvbondgenoten.nl/mijnbranche/bedrijven/albert_heijn/nieuws/231025_gewoon/)
– Een ingezonden mail die daar te vinden is: ‘Lees en huiver!‘ (was: http://www.fnvbondgenoten.nl/site/branches/handel/supermarkten/nieuws/231033)

(verkorte weblink: https://www.supermacht.nl/?p=353)

105 Reacties op Ernstige klachten over de behandeling van personeel bij Albert Heijn-vestigingen (update)

  1. Ik ben 16 jaar en werk nu al 5 maanden bij de ah. In het begin was het altijd heel leuk en gezellig, teamleiders waren behulpzaam en er het vullen was niet al te zwaar. Na 2 maanden begonnen de problemen en irritaties. De TL begonnen te zeuren over mijn eindtijden en moest steeds langer onbetaald overwerken. Dit kwam zelfs tot een punt waar ik 3 uur extra moest werken. Afgelopen week heb ik WEER in mijn eentje in 2 uur 230 collie (dozen) moeten vullen wat nTuurlijk onmogenlijk is! Ikwas natuurlijk enorm over mijn eindtijd wat als gevolg een gesprek met mijn TL opbracht. Daarin werd mij verteld dat ik te langzaam werkte en dat dit als gevolg van ontslG kon leiden. Ik natuurlijk helemaal geschrokken naar huisgegaan omdat ik altijd op mijn hardst aan het werken was. Gister heb ik ontslag genomen, het beste besluit tot nu toe.

  2. Mijn dochter van 17 is vandaag begonnen als vakkenvuller in de shift van 19.00 tot 21.00. Op haar eerste avond MOEST zij zonder betaling doorwerken tot 22.00. Zij verdient 3 euro per uur. Wat zijn dit voor schandalige praktijken? Uitbuiten van kinderen?! Een kind naaien voor 3 euro’s? Ga je diep en diep schamen, meneer Heijn en trawanten! Ik betaal mijn dochter wel wat meer zakgeld en ga zelf voortaan winkelen bij je buurman.

  3. Geïrriteerde vader

    Gelijk aan een groot aantal berichten die al gepubliceerd zijn, wordt ook mijn zoon continu geconfronteerd met de bij AH gemaakte overuren die niet worden vergoed.
    Hij is te bang om teveel tegengas te geven omdat hij anders afscheid kan nemen.
    Wordt het niet eens tijd om AH publiekelijk aan de schandpaal te nagelen zodat dit asociale gedrag richting weerloze jongeren zo spoedig mogelijk wordt beëindigd?

  4. Moest nog 1 wek werken voordat me vakantie in zou gaan, krijg ik net die Zondagavond last van niersteen aanvallen, die week werd zoals het hoort keurig ziek geschreven, maar toen ging week later op papier me vakantie in, en wat zie ik op me loonstrrok, fijn vakantie weggeschreven iplv ziek.
    Dit is sjoemelen met cijfers in mijn nadeel en voordeel van AH…
    Ik heb me niet beter gemeld sterker nog ging ziekenhuis in voor operatie..loonstrook uitgeprint meegenomen naar AH en de ASM zei dat die er al bang voor was….ik denk hoezo was je er bang voor..
    Hij zou het corrigeren en ik wacht me herbereking maar af…als je nou niets in de gaten hebt ben je dus je vakantiedagen kwijt en kan de baas trots zijn op zijn mooie cijfers

  5. Ook ik heb een klacht.. en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Gisteren ochtend heb ik gebeld naar mijn filiaal om mij ziek te melden. Ik had hevige migraine en kon geen straaltje licht zien. Omdat het 06:30 was nam er een teamleider op. Ik vertelde dat ik me ziek wou melden omdat ik migraine heb. Hierop kreeg ik als reactie: Nou ik denk dat je het gewoon moet komen proberen……. WAT?? Ik lag ziek op bed en dan krijg je dat als reactie??? Vervolgens zei ik tegen deze teamleider: sorry maar ik kan echt niet komen. Ik kreeg als reactie: nou dan accepteer ik je ziekmelding niet. Ik schrok me werkelijk rot. Ik heb mij nog nooit ziek gemeld en ik wist opdat moment niet wat ik moest doen. Ik vroeg of ik een andere teamleider mocht spreken maar ze wou me niet doorverbinden!! Ik ben verder niet in discussie gegaan omdat ik te zwak was. Ik heb gewoon opgehangen. Ik ben erg teleurgesteld in hoe de teamleiders en supermarkmanagers het personeel behandeld. Ik wil ook daarom een klacht indienen bij het hoofdkantoor. Hoe kan ik dit doen?

  6. Ook een klacht van mij over een student van mij met een baan bij Albert Heijn terwijl hij de BLL opleiding doet. Hij heeft Hodgkin en heeft een beenmergpunctie gehad. Hij is langzaam aan het terugkomen in de maatschappij maar zijn contract wordt niet verlengd. Eerst maar eens beter worden is het devies! Terwijl hij juist beter wordt van het regelmatig werken en er weer bijhoren. Ze hebben altijd gezegd dat hij heel goed werk verrichtte en hij heeft als tegenprestatie voor zijn ziekte gezegd dat hij niet betaald hoefde te worden als hij naar het ziekenhuis moest. Ik dacht dat Albert Heijn een maatschappelijk goed bedrijf was? Schande, zo jaag je iemand geestelijk de verkeerde kant op.

  7. Redactie Supermacht

    (anonieme brief dd 10 juni 2014 aan redactie Supermacht)

    Veel van deze verhalen zijn heel herkenbaar en in mijn directe omgeving ook bevestigd.
    Sinds de AH geen familie bedrijf meer is en over gegaan is naar een verkoopfabriek is het menselijke er ook totaal van af.
    Iedereen wordt dan ook letterlijk als een nummer behandeld.
    Ben al ruim 26 jaar werkzaam bij ah en ben in een filiaal begonnen.
    Hoe het toen in het filiaal ging, is echt niet meer te vergelijken met het heden.

    In die tijd was het nog klantvriendelijk.
    Nu is het vlug betalen en oprotten want je staat in de weg.

    Boodschappen inpakken bij de kassa???
    In die tijd werd je door medewerkers geholpen..
    Tegenwoordig kijken ze je kwaad aan omdat je niet vlug genoeg de lopende band leeghaalt.

    In die tijd moest je als medewerker vele boeken doorspitten en werd er kapitalen geïnvesteerd aan je opleiding.
    Wat mij nu opvalt bij de AH in mijn buurt is dat hier de “zogenaamde” groenteman niet eens weet wat een krop sla is..
    Iedereen die er nu komt werken krijgt een minimale opleiding. (het liefst helemaal niet).
    Het ligt dan ook echt niet aan het personeel, want het is voor hen gewoon onkunde en gebrek aan opleiding.

    Sinds een tijd kwam ik niet meer bij de AH hier in mijn buurt.
    Dit had een hele andere reden want ik kon daar niet ff de snelle boodschap halen.
    Waarom was ook heel verklaarbaar, want s’morgens zie je daar alleen maar de grijze golf aan het “werk”.
    Volgens mij is het ook een dumpfiliaal voor overgeplaatste medewerkers en herintreders. Erg irritant want het schiet voor geen meter op en s’morgens staan er rijen voor de kassa,
    terwijl het niet eens druk is.

    In de DC’s gaat het niet anders.
    Kan je je taak niet 100% uitvoeren proberen ze je naar zo’n dumpfiliaal te droppen tegen een veel lager salaris.
    En denk je dat je na veel zwoegen eindelijk je norm te halen wordt de norm weer opgeschroefd zodat weer niemand hem kan halen want anders hebben ze geen reden om mensen weg te werken.
    Logisch want met het oog op de mechanisatie op de DC’s moeten daar straks ook vele medewerkers het veld ruimen ongeacht hun zogenaamde banen garantie die ze geven tot 2018.
    Ja logisch als eind 2017 de eerste gemechaniseerde DC moet draaien die nu in Zaandam wordt gebouwd.
    Maar o wee als ze straks draaien…..
    Er lopen zo veel bobo’s en leidinggevenden rond dat de boodschappen wel duur MOETEN worden betaald.
    Echt niet te geloven hoeveel leidinggevenden daar rondlopen die alleen maar mee snoepen en niets produceren.
    Dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit van de producten en hoe er mee wordt omgegaan in DC’s.
    Als een “echte” groenteman ziet hoe men met bijv. appels omgaat? besteld ie nooit een appel weer.

    Dan nog het puntje hoe ze met zieke medewerkers omgaan.
    Deze zijn een last voor het bedrijf en daar proberen ze z.s.m. van af te komen.

    Wanneer de bobo’s ziek zijn zijn ze zomaar een half jaar of zelfs veel langer thuis.
    Is een medewerker thuis met diezelfde klacht is het enige wat je hoort… “kan je morgen weer beginnen?”

    En dan, wat ik het ergste vind, is dat je je dan moet melden bij zo’n afgekeurde arts die dan maar bij de ARBO aan het werk moet en zich bedrijfsarts noemt.
    Die worden toch wel even door de BOBO’s van het bedrijf geinstrueerd dat men de mensen z.s.m. weer aan het werk moeten lullen, ongeacht de klachten.
    Die zogenaamde artsen is dus ook geen plek waar je als medewerker met je klachten naar toe kan, net zo min als die bedrijfs fysio want wat je daar verteld blijft niet alleen in het kamertje van de bedrijfsarts.

    Ah doet er echt alles aan om medewerkers te demotiveren. Ik moet zeggen, het gaat ze goed af.
    Zelf werk ik momenteel op een DC en doe dit momenteel alleen maar voor de centen.
    Of een vrachtauto op tijd of te laat vertrekt, het zal mij worst wezen, krijg er geen cent meer om.
    Ik laat mij het hoofd niet meer gek maken met normen etc, die zijn toch onhaalbaar.

    Ik heb inmiddels de leeftijd dat ik gewoon mijn uren werk en voor de rest alles wel goed vind.
    Als klant voel ik me in de winkels al tijden niet meer welkom door huidig beleid en bezuinigingen en haal de boodschappen wel elders. (en vele malen goedkoper).

    één ding is me wel duidelijk geworden met de jaren.
    AH is er niet meer voor de klant.
    Het is één groot verkoopfabriek dat personeel en leveranciers uitzuigt om zo graaiers op het hoofdkantoor en aandeelhouders de zakken te vullen.

    Zo kunnen we nog wel doorgaan, want er zijn ook nog chauffeurs die steen en been klagen hoe ritten worden ingedeeld, extra ritten die worden gepland en achteraf niet eens nodig waren.enz enz.

    Ik hoop dat het bedrijf zich eens achter de oren gaat krabben en mensen eens weer echt gaat motiveren. Ik heb nu het gevoel dat ze hun eigen ondergang aan het plannen zijn
    en al veel klanten verliezen, want neem van mij aan, die voelen die ontevredenheid onder het personeel ook..

    • Wij zijn wegwerp personeel geworden!! Ze dumpen iedereen of hopen dat je zelf ontslag neemt. Ik werk 30 jaar voor dit bedrijf en schaam mij voor dit idiote beleid!!!

  8. Ik herken een aantal punten zeker. Ik had het onwijs naar mijn zin bij de AH, leuk team en leuke klanten, maar vrij vragen en ziek melden was altijd heel lastig. Als je je ziek melde voor het eerst in 1,5 jaar dan deden ze alsof je je pas ziek mocht melden als je op sterven lag. Verder ben ik in december ontslagen omdat ik te oud was (19), terwijl ik van de gewerkte 2,5 jaar minstens 1,5 jaar caissière B taken heb verricht zonder daarvoor betaald te hebben gekregen (kassa’s sluiten, infobaliewerkzaamheden, etc.) Het laatste vind ik nog wel het ergst, eigenlijk gewoon leeftijdsdiscriminatie, ik kon eigenlijk alles wat ik moest kunnen, had snelle scantijden en verrichte extra werkzaamheden zonder daarvoor te worden betaald. Dat alles gezegd, heb ik wel een leuke tijd gehad, soms wat stress, maar over het algemeen leuke collega’s en altijd leuk socialisen met vaste klanten.

  9. Ik ben zeeeeeer ontevreden over de manager van AH Belgiëplein. Haar naam is Simone (weet echter niet of ze daar nog werkt).
    Nadat ik een gesprek met haar heb gehad vertelde zij mij dat ze zeer tevreden was en dat ik 99% kans had om aangenomen te worden, maar zij zou mij terug bellen binnen een paar dagen. Na 2 weken nog niks gehoord en ik heb een aantal keer gebeld en ben langs geweest, maar zij was telkens niet aanwezig. Na een aantal dagen was zij aanwezig en vertelde ik dat ik teruggebeld zou worden en het niet netjes en jammer vind dat er zo met mensen wordt omgegaan. Als je niet bent aangenomen kunnen ze dat ook even laten weten, maar laat iemand niet 2,5 weken wachten. Nou, zij bood haar verontschuldigingen aan en moest de volgende dag even terug komen op gesprek om te bespreken wat er precies is fout gegaan.
    Er is helemaal niet besproken wat er fout is gegaan. Sterker nog; zij vond me ‘agressief’ en ‘onbeschoft’ en dat paste volgens haar niet bij de winkel. Ik was woedend!!! Tuurlijk is iemand een beetje geïrriteerd en teleurgesteld als je blij bent om te horen dat je binnenkort hoogstwaarschijnlijk een baan hebt en vervolgens niks meer hoort voor 2 weken lang. Heb haar bedankt voor haar onvriendelijk gedrag en ben zo weggelopen uit het kantoor. Vreselijk mens!

  10. Mijn dochter heeft nu 3 jaar naar volle tevredenheid gewerkt bij een grote AH, nooit te laat en nooit ziek geweest. Diverse cursussen gedaan met goed resultaat, steeds alcoholcontroles goed ‘doorstaan’ en diverse winkeldieven gesignaleerd aan de kassa. Ondanks dat haar teamleider nog een goed woordje voor haar deed voor haar inzet wordt krijgt ze geen vaste aanstelling. Te duur? Wij hebben al 30 jaar bijna alle boodschappen bij AH gedaan. Maar nu zijn ze voor ons ook te duur, wij gaan voortaan naar de concurrent. Nog dichterbij ook en zij doen zich in elk geval niet voor alsof ze beter zijn voor hun personeel zoals laatst in het AH blad werd gesuggereerd.

  11. Vandaag te horen gekregen dat ik per direct ontslagen ben. Ik heb 4 weken bij de AH gewerkt en ben mn proefperiode niet doorgekomen om de reden dat ik teveel kwebbelde. Ik was hier voroge week op gewezen, en de 3 dagen die ik deze week gewerkt heb, heb ik alles opgevolgd wat ze zeiden. Ik heb aan t begin een 4 uren contract gekregen. En wat ik.nou heel raar vind aan dit verhaal is dat ik zo vlak voor de pasen ben aangenomen en werkweken van 20-35 uur heb gemaakt. Ik kreeg almaar complimentjes over dat ik het zo goed deed, en mn werk top deed. En nu boem bats ontslagen. Ook heb ik ADHD en heb dat toen al bij mn sollicitatie aangegeven. Er is daar ook totaal geen rekening meegehouden. Ik voel me wegwerp personeel, de pasen en het tekort aan mensen ivm ziekte is voorbij, en boem ik word eruit gegooid. Van mijn leider mocht ik haar nog altijd vragen om de redenen nog eens te horen. Gevraagd of ze dit op papier wil zetten, maar neehoor, geen sprake van. Iemand een idee wat ik kan doen?

  12. Ik herken een paar verhalen hier op deze site. Bij mij In lelystad Albertheijn de Gordiaan is er ook zoiets aan de hand. Ik heb een nieuwe manager. Hij verlengt geen contracten meer, ik heb er al 2,5 jaar gewerkt en mag er ook binnenkort weer uit. Maar de nieuwe collega’s die er zijn werken niet goed (te sloom), komen niet opdagen of ze nemen ontslag na een paar weken/maanden. Dit is echt triest voor woorden, je ziet ook dat Albertheijn achteruit gaat met het helpen van de klanten. Als je aan iemand vraagt waar ligt bijvoorbeeld de medicijnen? wordt er een hele rondje door de winkel gelopen, vervolgens wordt er als iemand het niet kan vinden aan de teamleider gevraagd. Dit is komt doordat er veel nieuwe werkers zijn. Dit is echt niet normaal meer.. Ik denk ook trouwens dat er een collega van mij (een moslima) eruit moest wegens haar uiterlijk (hoofddoek dus). Jammer, ik ben van plan om binnenkort ook ontslag te nemen want ik vind het niet meer leuk.. Waar is de oude sfeer, oude samenwerking en de oude uitstraling van onze oude Albertheijn… 🙁

  13. Ik stel voor dat er een landelijke actie moet komen om de ah te gaan boycotten. Dat kan georganiseert worden met de hulp van social media, ook Hart van Nederland kan ingeschakeld worden. Het is maar een idee..

  14. Hallo ik heb 3 weken geleden bij ah in zaandam gesolliciteerd en toen bel ik ze elke dag op of ik aangenomen ben .. De hele tijd geen antwoord tot ik een beltje krijg dat ze mijn formulier kwijt zijn geraakt en ze kunnen niet vinden. Ze vragen dan mij leeftijd geboortejaar en het aantal uur dat ik beschikbaar ben en op weke dagen ik kon werken . Ik vertel ze dat allemaal heel netjes en ik zou ook geen problemen hebben met minder uurtjes .. En opeens wordt er tegen me gezegd dat we je net kunnen aanemen omdat je meer uurtjes hebt . En ik zo van heeeeeeew ????????? Maar ik. Geen problemen met minder uurtjes het is jullie eigen schuld dat jullie de formulier niet hebben en zo wordt ik op een onterchte wijze afgeweZen door ze .. enige idee wat ik zou moeten doen bij zon situatie .. Graag jullie hulp bijdeze nare sollicitatieprocedure

  15. Onderstaande bericht gestuurd naar AH, Geen reactie gekregen:
    Geachte mevrouw / meneer,

    Ik hoop dat u onderstaande mail wilt doorzetten naar de juiste mensen.

    Graag wil ik u even meenemen in de belevingswereld van mijn 15 jarige zoon. Tot 3 december 2013 in dienst bij AH als vakkenvuller. Inderdaad vakkenvuller en zo trots als een pauw was hij in mei 2013 toen hij, 15 jaar e 4 maanden oud, binnenkwam met een rood hoofd: ik ben aangenomen!
    Trots en iedereen die hij tegenkwam moest het weten, ik werk bij “appie” en kom maar boodschappen doen bij “ons”.

    Trots als een pauw wederom toen zijn 1e tientjes op de bank binnen kwamen. Er moest heel wat geregeld worden, voor school of de sport om maar zijn diensten te kunnen draaien. En als vader zag ik in de winkel dat zijn “paadje” altijd netjes was. Hij stond de mensen netjes te woord en ik ging ook”zo trots als een pauw” de winkel uit.
    Oh wat was hij blij met een paar tientjes extra vanwege de bonus die hij kreeg als wij boodschappen deden bij zijn AH!

    Tot 2 weken geleden hij te horen kreeg dat hij iets harder moest werken. Eerlijk kwam hij hier mee thuis en hij zou er voor gaan, zei hij. De zaterdag erop kreeg hij complimentjes van zijn ruim twintigjarige teamleider!

    Tot vanmiddag, hij werd gebeld en hij moest vandaag om 16.30 uur “even langkomen”.

    Kwartiertje later was hij weer terug. De teamleiding had besloten dat hij niet in aanmerking kwam voor contractverlenging, 15 jaar oud…….. Hij moest nog we gewoon komen blijven werken deze week, zijn zijn ruim twintig jarige chef.

    Jammer dat er voor deze leeftijd al zo resultaat gericht gekeken word, terwijl zijn paadje wel altijd alles netjes stond, de mensen netjes te woord stond, 15 jaar…….

    Ik denk dat hij nu tegen al die mensen zal zeggen, ga maar lekker naar een andere winkel en niet meer naar “mijn” AH.
    Wij haken in ieder geval af!

    15 jaar, AH lette altijd op de kleintjes, maar niet op die van 15 jaar.

    met vrgr

  16. Bezorgde moeder

    We hebben helaas niks van het hoofdkantoor gehoord, maar ze heeft haar vaste contract binnen ! Haar teamleider en collega’s hebben haar met knuffels en blijheid weer verwelkomd !!! Was superleuk !
    Hartelijk bedankt voor het aanhoren van mijn verhaal en het advies !

  17. Bezorgde moeder

    Ik heb contact opgenomen met sociale zaken en CNV bondgenoten. Onze dochter heeft idd recht op een vast contract en de opzegtermijn moest een maand zijn. Ik heb ook nog contact gezocht met het hoofdkantoor van A.H maar heb helaas nog geen antwoord ontvangen.Onze dochter heeft nog een gesprek gehad met haar teamleider. De filiaalmanager is helaas op vakantie. De teamleider zei tegen haar dat ze haar heel graag in hun team willen houden omdat ze erg goed werkt en bij afwezigheid van collega’s altijd klaar staat om in te vallen. Daarom heeft hij nu een mail gestuurd naar personeelszaken om het z.s.m uit te laten zoeken.
    Word vervolgd…..

  18. Bezorgde moeder

    Onze dochter werkt sinds 4 jaar bij a.h en haar contract is steeds met 1 jaar verlengd. Nu kreeg ze afgelopen vrijdag te horen dat haar contract niet meer verlengd word ondanks grote beloftes dat ze mocht blijven.ze kan nog werken tot a.s donderdag ! Kan dit zomaar ? Ze moet toch minstens een maand vooraf al bericht krijgen en geen 6 dagen ! Daarbij is naar mijn weten a.h verplicht om haar te houden vanwege dat haar contract al te vaak met een jaar verlengd is en ze nu dus automatisch een vast contract heeft ?!

  19. @ Jaqueline

    Een teamleider, dus niet in opleiding, hoort betaald te krijgen naar Loonschaal D.

    Ik werk zelf 8 jaar bij AH (nu franchise), en ben al jaren TL in opleiding, wat inhoudt dat je dus minder betaald krijgt. Natuurlijk doe ik alle taken als teamleider zonder actieve opleiding, dus ben ik relatief goedkoop in de functie. Je kan er simpelweg niets aan doen, want voor deze situatie zijn immers geen reglementen. Erg jammer. Door het demotivatiebeleid dat bij mijn AH speelt, wordt het werken je erg lastig en zeker niet leuker gemaakt.
    Zonde, want Albert Heijn is echt wel “mijn” winkel.

  20. Ik heb ongeveer 1,5 jaar bij Albert Heijn gewerkt, in Haarlem. Inmiddels is er een nieuwe supermarkt manager. En dat zorgt voor een hoop ellende. Mijn contract liep af over een week maar daar heb ik natuurlijk niks over gehoord. Toen ik er zelf mee kwam werd er gevraagd ” je bent nog steeds bereid dezelfde uren te werken? dit lukt ook gewoon met school? en je contact is nog niet voor de 3e keer verlengt? ( ivm vast contract) ja, ja en nee. ”Oke dan zoek ik je deze week nog even op” Echter liep mijn contract op 1 september 2013 af en kreeg ik per telefoon op 30 augustus te horen dat mijn contract niet verlengt was. Een heel raar gesprek want eerder deze dagen werd er bij mij nog een gevoel gecreëerd dat mijn contract verlengt zou worden. Ik heb tijdens het telefoongesprek aangegeven dat ik het totaal niet kon waarderen dat dit op deze manier werd afgehandeld, waarop de manager zei ” ja dat kan ik niet helpen”.
    Ik ben naar Albert Heijn toe gegaan en heb duidelijk laten merken dat ik hier niet van gediend ben. De reden waarom mijn contract niet verlengt werd is omdat ( naar zijn zeggen) er een overvloed aan personeel was. Onmogelijk want het geen waar altijd over gezeurd wordt, is een te kort aan personeel wat betreft de ochtenddiensten. Ik werd 23 en ik was natuurlijk te duur. Uiteindelijk heb ik nog 2 maand een contract gekregen zodat ik in die periode tijd had om nieuw werk te vinden.
    Echter kreeg ik een ongeluk en was ik niet in staat te werken, tenminste voor de komende dagen. Ik werd door de manager zelf opgebeld. Hij zei dat hij had gehoord dat ik ziek was en dat hij voor mij een afspraak bij de bedrijfsarts in Zaandam had gemaakt voor de volgende ochtend. Ik vertelde hem dat ik niet in staat was om te werken ivm een blessure. Maar ook dat ik me niet ziek had gemeld en dat ik vandaag ook helemaal niet te werken hoefde te werken. En vroeg hem waarom hij dus niet wacht tot dat ik mezelf ziek meld en dan eerst met mij belt om te vragen hoe het zit. Daarop kwam geen duidelijk antwoord. Bovendien gaf ik aan dat ik niet in staat was om naar Zaandam te gaan omdat ik niet kan lopen maar dat ik mijn dossier best kan opvragen als hij dat wil. Hij zei dat het niet zijn probleem was dat ik er niet heen kan of hoe ik er heen moet. “Iedereen moet dat”, zei hij.
    Vervolgens heb ik het gesprek afgesloten en gezegd dat ik dit wel een heel raar en triest verhaal vind en het wel heel duidelijk was dat hij er alles aan deed om mij het leven zuur te maken in de hoop dat ik uit mezelf zou vertrekken. Ik heb daarom de bedrijfsarts gebeld en gevraagd naar mijn zogenaamd geplande afspraak, uiteraard was er helemaal nooit een afspraak gemaakt. Ik heb contact opgenomen met personeelszaken en het verhaal daar gedaan. De dag erna werd ik opnieuw gebeld door de manager. Hij wilde nog even het verhaal met mij doornemen. Ik heb hem afgekapt en gevraagd waarom hij loog over de afspraak die hij voor mij had gemaakt bij de bedrijfsarts. De manager kon dit niet waarderen en schreeuwde tegen me. Hij beweerde dat hij niet had gelogen, maar dat hij de afspraak voor mij wilde verzetten van vandaag naar volgende week. Waarop ik zei dat ik dat weer heel apart vond aangezien het inmiddels al 11:45 was en mijn afspraak zogenaamd om 11:20 ingepland stond. Ik heb hem duidelijk gemaakt totaal niet gediend te zijn van de omgang met mij als personeel en absoluut een klacht in ging dienen tegen hem. Het gesprek eindigde met zijn woorden ” FIJN LEVEN HE FIJN LEVEN”.
    Ondertussen heb ik enige research gedaan binnen het bedrijf en blijkt het dan geen van de rest van de medewerken ooit een afspraak heeft moeten maken/gehad bij de bedrijfsarts ondanks dat mensen 2 tot 3 weken thuis zaten. Heel apart dat ik mij dan, ondanks dat ik mezelf nog niet eens ziek had gemeld, meteen de volgende dag al moet melden bij de bedrijfsarts. Deze man is overduidelijk een voorbeeld van een ontzettend onprofessionele supermarktmanager. Iemand die nooit zo’n functie heeft moeten krijgen.

  21. Zeer herkenbaar dit. Ik heb drie jaar geleden bij de AH in Montfoort (franchise) gewerkt waar ik hetzelfde heb meegemaakt. Ik was in juni aangenomen als parttimekracht en werd aan het eind van de vakantie ontslagen, toen bleek dat ik toch meerdere dagen zou moeten werken als de scholen waren begonnen. Dit was niet conform de afspraak die ik eerder had gemaakt met de bedrijfsleider. Niks geen normaal gesprek, maar het meest vernederende ontslag volgde: op zaterdagmorgen werd ik tijdens het vullen (waar klanten nota bene omheen stonden) ontslagen door de bedrijfsleider.

    De tijd daarvoor was ik het werk al helemaal zat geworden; een veel te hoge werkdruk, afgezeken worden door pikkies van 20 jaar die wat langer werkten en vonden dat ik het niet goed deed, loonaftrek voor een personeelsvereniging waarvan ik niets afwist, onbetaald overwerken: alles kan daar. Ben enorm blij dat ik uit die grafsfeer weg ben!

  22. Wat ik hier allemaal lees is geen reclame voor de AH
    Weet iemand in wat voor een schaal een teamleider zit ?
    Is het schaal B of C of bv D ?

  23. Ik ben gewoon niet goed van alles wat ik hier lees.

    Ik werk sinds 13 mei 2013 in ah in België. Ik ben een vast personeelslid met een contract van 20 uur.

    De ene week vertellen ze mij dat mijn vaste rij altijd net en op datum staat en dat ik goed werk lever.

    De volgende week wordt ik op kantoor gevraagt en krijg ik een brief waarop staat dat ik te traag werk, dat mij constant wordt gezegt dat ik sneller moet werken.

    De uren zijn onlangs veranderd en nu willen ze dat ik in mijn eentje of met twee 3 volle karren in de rekken krijg binnen de 3 uur. Dit is ronduit onmogelijk. Ik werk zo snel ik kan en krijg steeds op mijn donder terwijl voordien alles altijd goed was.

    Ik vraag mij dus af, willen ze nu dat ik mijn rij opgeef om op datum te krijgen? Ik ben een perfectionist en wil dus zeker dat mijn werk in orde is! Maar als ik een waarschuwing krijg dat ik de ‘regels’ overtreed, wel dan sorry maar ik heb echt geen idee wat ik verkeert doe. Ik krijg dit voorgeschoteld zonder dat iemand mij zegt dat ik iets verkeerds doe.

    Ik dacht eindelijk doe ik iets goed enkel om de week erna al te worden bedreigt met ontslag voor een reden die volgens mij niet klopt. Ik houdt mij aan de regels en zal deze zeker nooit met opzet overtreden. Dit was een echte schok voor mij.

  24. Van mei tot juni 2010 had ik gewerkt bij de Albert Hein in de wijk Nesselande (Rotterdam).

    40% van mijn gewerkte uren werden gewoon niet opgeschreven.
    Ik had een contract van 4 uur, maar ik werkte wel 7 uur in de week. Al de overuren werden niet uitbetaald!
    Ik had een maandloon van 55 euro, wat voor de hoeveelheid werk niet kan.
    De teamleiders zaten heel de tijd te zeuren, dat ik sneller moest werken, terwijl ik al erg snel werkte. Aan het einde van mijn proefcontract zeiden ze opeens dat het contract niet verlengd wordt, omdat ik volgens hun de traag werkt en niet rendabel voor hun ben.

    Deze lieden bij Albert hein hebben misbruikt van mij gemaakt, en ze komen er ongestraft mee weg.
    Jammer dat ik geen namen had, anders zou ik ze opschrijven.

  25. Ik heb zelf ook bij de AH (in Eindhoven) gewerkt maar de dingen die ik hier lees herken ik totaal niet…Mijn vrienden en ik hebben een prettig tijd gehad bij de AH. Dus het is wel even schrikken als je al die slechte dingen leest

  26. ik zelf ben teamleider bij de ah
    sinds 2013 nieuwe begroting gekregen en nieuwe eisen
    wij mogen niemand aannemen die ouder is dan 17 niemand meer vast contract aanbieden geen 10 min pauzes meer en geen shiften langer dan 3 uur en er moet minimaal 4 mensen die ouder dan 19 zijn met vast contract uit dienst gaan

    en maar zeg wij zijn een goed bedrijf om mensen kansen te bieden

    hoe moeten wij hier nou mee omgaan kassadames komen voor 3 uurtjes werken inplaats van 3 dagen werken moeten ze nu 5 dagen werken en anders zeggen ze gewoon jammer er is geen werk waarop word gereageerd dat betekend contract verlaging en weer een goedkoper iemand inzetten dit kunnen we toch niet langer meer pikken het mooiste is als we met zijn allen net als op het DC kunnen gaan staken op 1 dag alle filialen stil leggen tot dat ze met een duidelijk akkoord komen

  27. #23 Isie 04-03-2013 13:33
    Ah leek werk ik en jeetje vreselijk hoe er met personeel wordt omgegaan ik was betrokken bij een ongeluk en had er niet bij stil gestaan om ah af te bellen dat ik niet kwam.
    Er wordt niet eens gevraagd hoe het met je is alleen van had je niet eerder kunnen bellen je regelt zelf maar iemand die voor je kan werken. Wat denken ze wel niet dat ik met een hersenschuding vervaning ga zoeken ik wil graag een klacht tegen teamleider indienen.

  28. #22 11-02-2013 20:16
    al de verhalen die ik ik hierop leest, is steeds aan de gaande bij ah koningsplein amsterdam. waneer komt een of ander controle voor deze. het lijk wel op moderne slaventijd.teamleider die constant personeel laat spiegelen en volle karen in 3 uurtjesnavullen terwijl hun werk tijd al opzit en je mag niet klachten.

  29. #21 08-01-2013 14:16
    ik heb zelf 3 jaar bij albert heijn gewerkt en heb gezien hoe het daar gaat. Teamleiders die lachend uren niet uitbetalen, gelukkig kon ik zelf in het programma maar dat vond de manager niet zo leuk omdat ik mijn eigen gewerkte uren aanpaste. zijn reactie hierop was dat ik op moest passen anders zou ik ontslagen worden. ik snap dat de werkdruk hoog is maar uren die je werkt moeten gewoon uitbetaald worden. het is een grote schande en ik zal nooit maar dan ook nooit meer bij ahold terug keren. Mijn laatste salaris is niet eens gestort en daar ben ik nog steeds mee bezig met advocaten om dat terug te krijgen. Helaas is personeelszaken onmogelijk te bereiken.

  30. #20 chevy 28-11-2012 18:02
    Errol zei:

    Mijn beide kinderen, 15 en 17 jaar werken bij Albert Heijn in Badhoevedorp. Zij moeten regelmatig overwerken omdat hun taak volgens de teamleider niet af is.

    Deze kinderen zijn echt harde werkers maar zelfs zij zeggen dat de hoeveelheid producten die ze in de vakken moten stoppen binnen een bepaalde tijd absoluut niet haalbaar is. Voor niemand niet.

    Wel moeten ze dan een kwartier of zelfs een uur doorwerken omdat de taak onhaalbaar is en waar ze niet voor betaald worden.

    Wat kunnen ze hier aan doen?

    Geen idee, maar het gebeurt mij ook. Dit is bij onze albert heijn nu de standaard procedure. Dit mag toch gewoon niet, hier moet toch gewoon wat aan gedaan worden ofzo? ik werk niet voor jan lul!

  31. #19 sjors goedhart 12-11-2012 15:22
    Valselijk beschuldigt van winkeldiefstal( ik werk voor uitzendburo Prima personeel ) bij ah meins in groningen en ben op stasnde voet ontslagen door de leidinggevende op grond van een onduidelijl 6 sec durend bewakingsfilmpj e.Ik heb een advocaat arbeisrecht ingeschakeld.Mijn volledige naam staat bij de winkel op het mededelingen bord( ontslagen i.v.m diefstal)Ik doe aangifte wegens smaad en laat de zogenaamde diefstal zaak voorkomen bij de rechter.Je bent bij AH Meins in Groningen.p overgeleverd aan de idioten die zichzelf leidinggevenden noemen

  32. #18 31-08-2012 15:52
    ik ondervind wekelijks dat de prijzen aan de kassa hoger zijn dan dat er in de winkel wordt vermeld. ik krijg correct mijn geld terug, maar heb toch het gevoel dat dit met opzet gebeurt.
    7 van de 10 personen hoeft geen bon en heel weinig mensen controleren een bon.
    ik krijg graag antwoord en zou een deal willen afsluiten vooriedere fout het verschil verdubbeld terug.

  33. #17 30-08-2012 21:05
    (De volgende klacht kwam per mail binnen bij de redactie en wordt met instemming anoniem geplaatst:)

    “Ik las net op deze website dat de klacht die ik ook heb ondervonden vaker voorkomt. De klacht is als volgt: Door de extreem hoge werkdruk krijgen medewerkers hun werk niet op tijd af. Dit is vaak het geval bij de avondvulploeg. Ze worden verplicht over te werken, tot in de late uurtjes (Ook de teamleider is dan vaak de klos). Ze krijgen die uren en de verplichte toeslagen bovendien niet uitbetaald.

    Is het normaal dat, wanneer je je werk niet binnen de ‘planning’ af hebt, je niet meer uitbetaald krijgt? Je kunt er niet normaal over in discussie met de teamleiders.”

  34. #16 Supermacht 30-08-2012 21:02
    Een algemeen advies van Supermacht aan mensen als Collin die klachten hebben over hun leiding: ga praten met een lokale vakbond en vraag wat je het beste kunt doen.

    Misschien zijn er al klachten binnengekomen van collega’s van je. Ze kunnen je vertellen wat je rechten zijn en wat de baas wel en niet mag doen. Ze kunnen ook in ‘overleg’ gaan met de bedrijfsleiding .

    Collin is ook geadviseerd om het lokale Meldpunt Discriminatiezaken te benaderen.

    (vervolg in volgende reactie:)

  35. #15 Supermacht 30-08-2012 21:00
    Maar misschien wil of kan de vakbond (of het meldpunt) niets voor je doen, of heb je geen zin om bij een bond aan te kloppen.

    Spreek dan eens ergens af met collega’s die zich ook kwaad maken over de behandeling door de bedrijfsleiding . Ga na wat er moet veranderen en bedenk hoe je het beste samen direkte actie voert om dat doel te bereiken.

    En vraag daarbij de solidariteit van klanten (en anderen). Bedenk dat supers als AH gevoelig zijn voor hun ‘goede’ naam.

    Succes ermee!
    En stuur vooral je ervaringen op als je in actie komt.

  36. #14 collin ibekwe 23-08-2012 09:55
    Ik heb een half jaar Bij AH rompert den bosch gwerkt.Was toen net 15.
    Als enige niet blanke, werd steeds opgeroepen en mijn directe leiding gevende was erg tevreden, ondanks dat ik maar een half uur ben in gewerkt, moest ik veel, zwaar en vaak overwerken.
    Die gene die daar boven kwamen hadden steeds comentaar en leken echt te zoeken naar een reden.
    nadat ik hen een keer had aan geproken op discreminterend actie heb ik mijn ontslag gekregen, binnen de maand na aanzegging en de ontslag datum heb ik wel iedere dag gewerkt, en men was toen ook erg tevreden.
    Een vreemde gang van zaken, maar allemaal niet zo duidelijk dus ik kan geen klacht indienen, kunnen jullie wat betekenen

  37. #13 27-06-2012 18:01
    ik ben 6 jaar geleden overgenomen door een franchise a.h.ik ben te oud en te duur schijnbaar. heb 1 fout gemaakt en nu gaan ze mij ontslaan maar ik kan geen advocaat betalen.dat het zomaar kan!!!

  38. Partner van Ah-er

    #12 17-05-2012 18:31
    Ook de AH’s in Eindhoven en omgeving pesten duurder personeel weg. Daar is echt sprake van een strategisch overplaatsings plan tussen de filiaalleiding en de regioleiding van (met name oudere, dus duurdere) medewerkers. Als dat niet voldoende is volgt gedwongen degradatie met overenthousiast e hulp van de regionale P&O afdeling.
    Ik geloofde dit pas toen ik de correspondentie hierover zelf onder ogen kreeg maar men durft dit niet aan te kaarten uit angst voor represailles.

    • hallo ik zie wel dat dit al een oud bericht is ..maar dit is nog steeds gaande en niemand durft iets te ondernemen

  39. #11 13-05-2012 18:12
    mijn dochter werkt nu al bijna een half jaar bij de A.H
    ze heeft van te voren bij een andere A.H een jaar gewerkt, en daar waren ze tevreden over haar.
    haar contract word niet verlengd, omdat ze vinden dat ze niet goed in het team past, en haar ABN moet beter…!!! discriminatie vind ik dat..
    slaat helemaal nergens op, ze praat heel erg netjes
    en er wonen nette mensen in de wijk zeggen ze…(valt ook wel mee)
    wij zijn een gewoon normaal gezin.
    maar volgens mijn dochter mag haar teamleider haar niet, en daarom moet ze eruit, en haar teamleider liet het iemand anders tegen haar vertellen.

    kan zij hier iets tegen doen..

  40. #10 11-05-2012 18:16
    Mijn beide kinderen, 15 en 17 jaar werken bij Albert Heijn in Badhoevedorp. Zij moeten regelmatig overwerken omdat hun taak volgens de teamleider niet af is.

    Deze kinderen zijn echt harde werkers maar zelfs zij zeggen dat de hoeveelheid producten die ze in de vakken moten stoppen binnen een bepaalde tijd absoluut niet haalbaar is. Voor niemand niet.

    Wel moeten ze dan een kwartier of zelfs een uur doorwerken omdat de taak onhaalbaar is en waar ze niet voor betaald worden.

    Wat kunnen ze hier aan doen?

  41. #9 09-05-2012 09:15
    AH leiderdorp is ook een drama,
    duur personeel wordt weg gepest, in functie terug gezet is je werk niet klaar moet je gratis werken je wordt verplicht om maar te gaan schoonmaken,
    stel je teveel vragen moet je op kantoor komen en wordt je tot je bot toe beledigd,
    bedrijfleidster is maar 8 uur in de week in de winkel en werkt er net 1.5 jaar nog nooit is er zoveel personeel weg gepest overgeplaatst andere functie enzv.

  42. Supermacht-redactie

    #8 24-02-2012 15:56
    Paul zei:

    (..)
    Jammer overigens dat de links op deze pagina niet werken.

    De links zijn inmiddels aangepast
    De supermacht-redactie

  43. #7 21-02-2012 21:40
    Zeer herkenbaar. Mijn dochter van 19 is ‘te oud’ en dus ‘te duur’ en dus afgedankt. U wordt bedankt, doei! Te duur? Laat me niet lachen. Hele dagen voor een fooi achter zo’n kassa: piep, piep, piep, piep, piep, piep, piep, piep, piep…
    Jammer overigens dat de links op deze pagina niet werken.

  44. #6 05-01-2012 12:15
    het personeel word als dweil gebruikt bij albert heijn mathensserplein rotterdam en er werkt en shanaya daar de grote heks totaal geen ervaring als teamleider,ben helemaal niet tevreden over men het personeel daar behandeld.
    Hoop dat er hier gehoor aangeven word

  45. #5 04-01-2012 23:11
    Ik ben 1 maand voor de kerst aangenomen, ondanks dat ik altijd hard gewerkt heb, ook overwerk, ben ik 3 Januari de deur gewezen. Waarom? ik werkte niet hard genoeg,(dit was nooit aangegeven in de proeftijd) Onee volgens mij was het zo: de Albert Heijn had goedkope mensen nodig voor de feestdagen dat was het!!

  46. #4 10-12-2011 14:39
    Dit klopt allemaal!

  47. #3 22-11-2011 14:10
    Wat een herkenbare verhalen, te gek voor woorden. Heel onmenselijk allemaal.

  48. #2 14-11-2011 15:17
    Ik werk 12,5 jaar bij albert heijn in geuzenveld eigenlijk het zelfde verhaal alleen hadden wij met de bond en O.M (joost) en p&o(mariska)bedri jfsleider (tim kok) afspraak gemaakt dat er tot februari 2012 geen overplaatsingen zouden plaats vinden dus nu werd ik met 4 andere collega’s van de week bij de baas geroepen en OM en mariska van P&o joost en werd er beweert dat wij mensen bedreigen en intimideren nou ja zeg! En nu worden twee collega’s en ik overgeplaast! Ik vroeg om bewijzen en we vroegen waarom we nooit met deze mensen om de tafel zijn gaan zitten je moet je toch kunnen verweren maar nee de aangiftes zijn anoniem gedaan en het schijnt al 8 jaar te gebeuren. Ja hoor in de tussen tijd werd ik nog wel even opgeleid als teamleidster schiet mij maar lek

  49. manuela van der post

    #1 manuela van der post 22-06-2011 21:28
    al 25 jaar werk ik in hetzelfde filiaal altijd met plezier .ik heb bedrijfsleiders zien gaan en komen.ik heb me altijd volledig ingezet . nu hebben sinds 6-7 weken een nieuwe bedrijfsleidste r 31 jaar pas klaar met studie en moet zich dus bewijzen .Ze komt binnen richt een slag veld aan en kijkt niet achterom wat ze aanricht. contracten worden niet verlengd .ik word zonder pardon overgeplaatst.in oegstgeest konden ze me niet gebruiken vanwege mijn vaste dagen en uren en nu is het noordwijk aan de beurt.ondertussen worden er hele jongen kinderen aangenomen van 16 jaar .ik ben niet de enige die het veld moet ruimen het is te gek voor woorden .de onrust in het filiaal is enorm. en als een collega vraagt aan de bedrijfsleidste r hoe het met mij zit en of er een kans is dat ik blijf word er keihard gezegd dat ik er hoe dan ook uit moet .En daar zet ik me dan al 25 jaar voor in.En als noordwijk me niet wil waar moet ik dan heen een ding is nu wel duidelijk hun interesseert het niet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *