Ernstige klachten over de behandeling van personeel bij Albert Heijn-vestigingen (update)

(28 augustus 2010 – update 181023) FNV Bondgenoten roept Albert Heijn-personeel op klachten over de behandeling op de werkvloer op sturen. De bond plaatste een klachtenbrief online over de wantoestand bij AH. Hier een samenvatting.
[redactie Supermacht: Er wordt nog steeds door werknemers van AH-winkels en anderen gereageerd op dit artikel. Er zijn veel klachten en ze hebben het over slechte behandeling. Een van briefschrijvers denkt dat er pas wat verandert als alle winkelfilialen een dag dicht gaan…]

(door Rob Bleijerveld)

FNV Bondgenoten zegt herhaaldelijk klachten binnen te krijgen over wantoestanden op de werkvloer bij Albert Heijn-vestigingen. Die klachten gaan ondermeer over leeftijdsdiscriminatie, wegwerppersoneel, het niet uitbetalen van gewerkte uren en het niet naleven van de cao. Maar ook over de wijze waarop 2 franchisers van AH hun personeel behandelen.

Bij uitzondering plaatste de bond onlangs een klachtenbrief van een (ex-)werknemer op haar website. Dit om een beeld te geven van hoe het er aan toe gaat bij AH. De bond roept AH-personeel op om hun klachten te sturen naar haar emailadres: supermarkt AT bg.fnv.nl

Je kunt hiervoor ook terecht bij Supermacht.nl waar we – in overleg – kunnen zien of er verder nog wat te doen valt met concrete en aantoonbare klachten. Bijvoorbeeld door die als brief te publiceren of door nader onderzoek te doen.

Hieronder een samenvatting van de klachten uit de (anonieme) brief die Bondgenoten op haar website plaatste. De brief is her te vinden (was: http://www.fnvbondgenoten.nl/site/branches/handel/supermarkten/nieuws/231033).

“Gewoon bij Albert Heijn” (samenvatting klachtenbrief)

– Of je nou wel of niet goed je werk doet, je vliegt er uit als je ouder bent dan 19.
– Door de hoge werkdruk is er geen tijd voor een goed sollicitatiegesprek en ook niet om iemand fatsoenlijk op te leiden. Veel van de nieuwe werknemers worden daardoor al voor het einde van de proeftijd weer gedumpt. Anderen krijgen geen verlenging na het eerste halvejaars-contract.
– De omloopsnelheid van het personeel in de filialen is erg groot. Op het hoofdkantoor wordt dit geweten aan de slechte opleiding van het personeel. Ondertussen wordt niets gedaan aan het verhogen van het budget voor opleidingen.
– Door de extreem hoge werkdruk krijgen medewerkers hun werk niet op tijd af. Dit is vaak het geval bij de avondvulploeg. Ze worden verplicht over te werken, tot in de late uurtjes (Ook de teamleider is dan vaak de klos). Ze krijgen die uren en de verplichte toeslagen bovendien niet uitbetaald.
– De werkdruk voor vulploegers wordt zodanig opgevoerd, dat het werk niet op tijd af kan komen. Teamleiders beweren vervolgens (soms/vaak?) dat het werk niet goed is gedaan. En willen dan niet uitbetalen.

Volgens de schrijver heeft dit allemaal te maken met het beleid dat op het hoofdkantoor van Ahold wordt gemaakt…. (om “goede resultaten” te halen).

Op andere wijze wordt de Cao evenmin niet nageleefd:

– Door te weinig roosterinzetvan personeel (bij drukte en ziektevervanging) schiet de pauze er vaak/regelmatig bij in voor ‘goede medewerkers of fulltime teamleiders’.
– Met zeer grote regelmaat zijn de werkroosters voor de komende week niet op tijd klaar. In sommige filialen zelfs niet op vrijdagmiddag. Het snel afraffelen van het rooster levert vervolgens veel fouten op. En de werknemers worden er op aan gekeken als ze niet op komen dagen omdat ze niet of niet op tijd waren ingeroosterd.
– Het is “heel gewoon” bij Albert Heijn dat 15-jarigen langer moeten werken dan is toegestaan. En dat er geen rekening wordt gehouden met de wettelijk voorgeschreven rust- en werktijden voor 16- en 17-jarigen. Ondanks een goed werkend roosterprogramma op de Ahold-computers (dat rekening houdt met al wettelijke bepalingen als het gaat om werk en rusttijden) is het heel gewoon dat de uren “creatief” worden aangepast. “Een aantal filialen heeft nog een ‘eigen’ gemaakt rooster naast het Ahold-roosterprogramma. Heel veel teamleiders en managers zijn vaak ook niet eens op de hoogte van de CAO. Dit wordt ze niet geleerd. Veel dingen moeten ze zelf onderzoeken en dan is het vaak ook nog hoe ze dit zelf interpreteren,” aldus de briefschrijver.

Ook bij de franchisenemers is veel mis volgens de schrijver, zoals bij Bun en Weernekers. Beide franchisenemers hebben een enorme omloopsnelheid als het gaat om medewerkers.

Bun:
Overuren die supermarktmanagers, hun assistenten en teamleiders maken, worden aan het eind van de roosterperiode door Bun “weggehaald” zodat het aantal gewerkte uren formeel overeenkomt met het aantal vaste uren op hun contract.
– Supermarktmanager die niet 24 uur per dag beschikbaar willen zijn en gewoon volgens de contracturen werken, worden zo snel mogelijk gedumpt of afgekocht.
– Carriereaanspraak voor een Assistent Supermarktmanager is mede gebaseerd op de bereidheid om 24 uur per dag beschikbaar te zijn. Teamleiders bij Bun zijn een soort meewerkende voorman (naast leidinggeven ook zelf vaak schappen bijvullen) en ook voor hen is overwerken meer regel dan uitzondering. “Als je bij Bun het woord CAO in je mond neemt, dan wordt er alles aan gedaan om je de mond te snoeren”, aldus de briefschrijver.

Weernekers:
Voor heel veel dingen doet deze niet onder voor Bun: limieten aan de hoeveelheid vakantie die je achter elkaar kunt opnemen; zelf betalen van je koffie en thee, niet uitbetalen van overuren, slordig omgaan met extra gewerkte uren zodat niet meer is na te gaan of ze nu wel of niet zijn uitbetaald. Ook het woord CAO is taboe.

Zie ook (vernieuwde link): “Alle werktijd betaald !” , door René Janssen, 24 augustus 2010 (was: http://www.fnvbondgenoten.nl/mijnbranche/branches/supermarkten/nieuws/225502_alle_werktijd_betaald/). Citaat: ¨Artikel 6 lid 11 van de Cao geeft duidelijk aan, dat alle tijd die je werkt in opdracht van de werkgever beloond moet worden ( in tijd of geld).Ook als je leidinggevende je verplicht te blijven totdat alle collega’s tegelijkertijd het pand verlaten. En ook als je als vakkenvuller extra uren moet doorwerken om de zogenaamde norm te halen (Cao-artikel 3 lid 12 gaat over streefnormen).¨

Bronnen (vernieuwde link):
– “Gewoon bij Albert Heijn” , door Arie van der Pijl , 25 augustus 2010 (was: http://www.fnvbondgenoten.nl/mijnbranche/bedrijven/albert_heijn/nieuws/231025_gewoon/)
– Een ingezonden mail die daar te vinden is: ‘Lees en huiver!‘ (was: http://www.fnvbondgenoten.nl/site/branches/handel/supermarkten/nieuws/231033)

(verkorte weblink: https://www.supermacht.nl/?p=353)

103 Reacties op Ernstige klachten over de behandeling van personeel bij Albert Heijn-vestigingen (update)

  1. Onze dochter werkt nu een paar maand bij AH in Schiedam Kethel.
    Er wordt daar ZO slecht met die kinderen om gegaan door de “Team leiders”, werkelijk a-so!

    Leugenachtige berichten (ik heb je uren al bijgewerkt terwijl het systeem duidelijjk laat zien dat het niet zo is).

    Vakantie aanvragen die gewoon afgekeurd worden (en dan het systeem weer de schuld geven “gaat automatisch”.

    Overwerk waar ELKE keer maar weer gevraagd moet worden om het bij te schrijven (NOOIT wordt het een keer uit hunzelf goed geregeld)

    Om 1600 begonnen (ze zou tot 1900) en om 2100 NOG aan het werk en GEEN pauze gekregen en GEEN eten. Echt schandalig.
    (“nee dat krijg je niet als je om 1600 begonnen bent”)

    “Ja zo werkt het nou eenmaal, als ik je vraag om over te werken dan gebeurt dat gewoon en als je dat niet aan staat dan moet je maar nadenken of je hier nog wel wil werken” ….

    “Je contract gaat nooit verlengd worden als je niet over wilt werken”.

    etc etc. ben er echt klaar mee en ga haar daar weg halen en eens met de plaatselijke krant in contact treden.

    “teamleiders” noemen ze zich? ze moesten zich schamen. Heeft niks met leiding geven te maken, gebrek aan leiding gevende ervaring, onkunde in plannen, onkunde in motiveren etc. etc.
    Dat had dan een leuke job moeten zijn waar ze echt zin in had.
    HAD want ze wil er niet eens meer werken als er 1 bepaald figuur op haar werktijd is.

  2. ik ben op 16 jarige leeftijd begonnen bij een franchise filiaal van de AH dit ging goed tot op mijn 21ste de winkel werd verkocht en wij een wwm winkel zouden gaan worden, van albert heijn zelf dus.
    Ik zag dit in eerste instantie nog als een mogelijkheid tot doorgroeien totdat er een ASM zich meldde en mij vertelde er alles aan te doen mij weg te werken bij Albert Heijn want ze vond mij niet eens goed genoeg als schoonmaakster, zo is dit ook gezegd op kantoor tegen mij. In datzelfde jaar ben ik onder haar leiding uitgevallen een jaar lang zat ik ziek thuis met psychische klachten. Toen ik terug kwam was zij inmiddels over geplaatst naar een ander filiaal. Tot ik zelf in 2009 werd overgeplaats wat ik ook niet wilde, maar als ik het niet deed zou het onder werkweigering vallen werd mij verteld. Eenmaal in het nieuwe filiaal duurde het een jaar dat de SM daar met het nieuws kwam dat zij werd over geplaats maar een goede SM haar zou over komen nemen in dat filiaal, toen ik de naam van desbetreffende SM hoorde gingen mijn nekharen recht overeind staan, het was dezelfde als die in mijn vorige filiaal de ASM was en nu was ze verdomme zelfs gegroeid tot SM! Hoe is dit mogelijk!? Ik heb diezelfde avond nog huilend mijn vrienden opgebeld en verteld dat ik mijn baan ging kwijt raken want ze was weer terug.Het is nu inmiddels 2018 en ik ben 5 jaar geleden met een burn-out, ptss en allerlei andere psychische klachten uitgevallen. Ik heb klachten destijds weggedaan bij personeelszaken maar ik denk dat men de ernst van de zaak en pesterijen niet inzag. Ik zit nu afgekeurd thuis en de financieele gevolgen zijn voor mij ook niet meer te overzien, van een goed loon ( 40 uur per week 13 jaar lang ) naar een wia en nu wilt men zelfs dat ik overga naar een iva wat zou betekenen dat ik nog eens 25% van mijn wia zou moeten inleveren, ik ben verbaasd dat dit gebeurd op de werkvloer en dat de AH hiervoor geen enkele verantwoordelijkheid neemt! Jullie moeten je echt schamen, ik functioneerde gewoon normaal totdat de pesterijen door een supermarktmanager begonnen! Nu ben ik degene die de baan na heel wat jaren werken kwijt is…en de desbetreffende supermarktmanager ? die heeft haar baan nog en gaat gewoon door met haar wan praktijken tegen medewerkers waar ze persoonlijk wat tegen heeft…ja ik ben niet de enigste die slachtoffer is van haar gepest. Albert Heijn, ik vraag jullie vriendelijk hier op te anticiperen, deze gedragingen door Supermarktmanagers en of assistent supermarktmanagers kost jullie goed en degelijk personeel en meer geld! Ik verwacht ook nog steeds excuses hiervoor…maar nee nu bijna 5 jaar later nog steeds niks.. en volgens het wetboek artikel 3.1 , artikel 3 lid 2 en artikel 7.658 lid 1 hebben jullie je niet aan die voorwaarden gehouden, het gaat hierbij om ” beroepsziekte ” ptss opgelopen op de werkvloer ! Met 1 woord Schandalig

  3. AH Alkmaar ( een teamleider ) wilt mijn reiskosten niet betalen. Dat is wat hij zelf vindt De managers weten van niets en ik heb de baan nodig dus zeg ik ook niets. Ik betaal zelf. Dat is omdat zijn bonus hoger wordt. Leuke he?

  4. Nooit meer hier werken

    Ik heb in het verleden in de Albert heijn van Sarphatistraat gewerkt, echt een kutplek. Naast de gebruikelijke onbetaalde uren en vieze truitjes met vlekken die iedereen met elkaar moest delen was er nog meer aan de hand. Er was letterlijk één teamleider die aardig was tegen mij, de rest behandelde me als oud vuil. Ik werd geschreeuwd omdat ik 4:30 min of zelfs 4:45 min voor mijn werktijd kwam aanmelden bij de servicebalie in plaats van 5 min maar er is niets aan de hand wanneer hun vriendjes te laat komen. Het is ook géén probleem als ik zit te overwerken omdat hun vriendjes te laat komen om mij over te nemen.
    Bij sluitdiensten werkte ik makkelijk een uur overtijd onbetaald omdat de teamleiders te druk waren met het lachen onder elkaar.
    Bij mijn eerste werkdag moest ik meekijken met een andere cassière. Heel fijn en aardig. De volgende dag moest een cassière bij mij staan en kijken hoe ik het deed. Nooit wat van gekomen. Ik had nog geen enkele werkervaring maar er werd van mij verwacht dat ik kon draaien als een pro. Ik moest alleen kassa draaien en er werd mij niets verteld over hoe ik de loopband aan moest zetten en dergelijke.
    De manager had tevens een deal gesloten met mensen die handelde in Nutrilon. Destijds was dat Nutrilon fiasco aan de gang waardoor het uitsluitend twee pakken p.p was. Volgens meneer de baas was alles ok zolang ze de meerdere pakken apart afrekende. Deze handelaren zeiden dat het mocht van de manager, wiens naam ze ook kenden. Na het navragen was dat nog waar ook. Ik was echt geschokt dat dit gebeurde.
    Over de manager geproken, die doet geen ene reet. Hij zit de hele dag op kantoor te lachen met wie er op dat moment ook in het kantoor zit om geen bak uit te voeren. Eerst dacht ik dat dit normaal was maar inmiddels bij mijn nieuwe baan waar ik veel beter wordt behandeld weet ik wat een echt manager pas is.
    Ook toen het kerst was en ik al duidelijk een maand gewerkt had kreeg ik geen Bol.com bon omdat ik “nog geen maand bij de AH werkte” terwijl dat wel zo was. Bij de andere Albert Heijn waar mijn zus pas een week werkte kreeg zij er gewoon een dus smoezen hebben ze genoeg. Sommige teamleiders en collegas met wie ze dikke vrienden waren hebben de cadeaubonnen gepakt en hun naam op geschreven (volgensmij namen ze ook meer dan 1 pp). Als je dus niets had gekregen had je pech.
    Bij uitjes die voor de HELE AH team geregeld was, werd aan de normale medewerkers die niet echt dikke vrienden waren met de teamleiders niets gevraagd. De teamleiders gingen als een kleine groep met hun vrienden naar die uitjes, de rest mocht natuurlijk stikken en wisten van niets af.
    Echt onprofessioneel die plek, echt waar. Nog nooit zo een egoïstische mensen op een plek gezien.

    Als je een baantje zoekt, niet hier solliciteren. Er zijn veel betere baantjes te vinden dat dit!

  5. In het XL filiaal in Hoofddorp ook het zelfde probleem.
    Zoon van 15 werk half uur of uur over zonder vergoeding.

    Ik kon dit niet aan horen dus langs gegaan en gesprek met manager gehad, deze was heel erg verbaasd nog nooit gehoord dat overwerk niet betaald wordt….

    Dus nu bel ik iedere keer op en vraag waarom het niet betaald is en dan krijgt hij de uren er wel bij.

    Mijn advies moeders, allemaal direct bellen tot de er gek van worden wie weet dat dit de oplossing is.

    PS de winst is in 2016 met ruim 40% gestegen….

  6. Inmiddels ervaren met meerdere kinderen die bij AH hebben gewerkt. Je begint met vakkenvullen. na een paar weken krijgt zo’n kind een evaluatiegesprek. Hierbij wordt standaard gezegd dat je te langzaam werkt. Dat hadden wij onze 3e zoon al verteld dus niks van aantrekken, gewoon je werk doen. Gelukkig is onze 3e zoon stoïcijns op dit vlak. Boeit hem niet. haha. Maar onze dochter een paar jaar geleden liep huilend het pand uit. Idioten zijn het die teamleiders. zoals iemand al zie, waarschijnlijk vroeger zelf veel gepest en dus maar kinderen terugpakken. Zielige types maar natuurlijk ook zo gevormd door het management van AH. Het doel is gewoon kinderen uitknijpen. Het is een ingebakken systeem geworden. ze zoeken structureel nieuwe vakkenvullers. ze weten wat de omloopsnelheid is van die kinderen. Dus wie het niet bevalt gaat maar weg. En intussen steekt AH tientallen miljoenen per jaar in zijn zak aan uitgespaard salaris.

  7. NUL URENCONTRACT EN OVERUREN
    2 van mijn kinderen werken bij AH in Hoofddorp. Mijn dochter achter de kassa. Dat gaat op zich prima. Uren gewerkt=uren betaald. Echter, mijn jongste zoon van 16 werkt als vakkenvuller. En zoals bekend bij velen, het aantal uren dat hij moet werken is elke maand veel meer dan hij formeel betaald krijgt. Vaak bijna 1 uur meer werken per avond dan hij formeel wordt ingeroosterd.

    Maar hiernaast heb ik nog een punt. Al deze jongeren krijgen een nuluren contract maar worden geacht 24 uur per dag 7 dagen per week en 365 dagen per jaar inzetbaar te zijn. Zij moeten vakantie vragen als zij vrij willen wat in mijn optiek echt belachelijk is. Zij mogen geen vrij in december wat belachelijk is. Mijn dochter gaat skiën in de laatste week december en heeft dat 6 maanden van tevoren aangegeven maar formeel krijgt zij geen vrij (argument: ‘daar heb je voor getekend’). Een teamleider gaat proberen haar netjes in te roosteren maar formeel zegt AH dat je getekend hebt dat je geen vrij kunt krijgen. Nou heb ik ook een eigen bedrijf gehad. En mensen met een nuluren contract kan ik helemaal niks verplichten. Iemand met een nuluren contract kan gewoon aangeven wanneer hij/zij niet inzetbaar is. Van vrij vragen is dus helemaal geen sprake. En aangezien vakantiegeld en vakantiedagen in het loon verwerkt zitten elke maand, kan en mag AH helemaal niks eisen.

    Alles bij elkaar is het gewoon slavernij en kindermisbruik. Waarom wordt daar niets tegen gedaan?????

    Natuurlijk kunnen zij stoppen met werken maar alle supermarkten maken zich er schuldig aan. Ik zie af en toe bij Jumbo kinderen lopen waarvan ik mij afvraag of zij al mogen werken en zo ja, voor hoeveel uren……

    Vakbonden en overheid!!!!! Pak eens verantwoordelijkheid en handhaaf met hoge boetes!!!!

  8. Mijn zoon van 15 heeft 5 weken voor aanvang vakantie zijn verlof in het systeem gezet. Zonder opgaaf van reden is het geweigerd, hij is gewoon ingeroosterd en zelfs voor meer diensten. Niemand heeft even de moeite genomen om dit met hem te bespreken. Mooiste is nu dat hij zelf voor vervanging moet gaan zorgen. Lukt dat niet dan gaan ze kijken naar de consequenties! Het moet niet gekker worden! Ze hadden hem niet in moeten roosteren want ze wisten dat hij niet beschikbaar is. Hij was ruim op tijd voor de roostermakers. Ook de werkdruk voor de vakkenvullers is absurd! Veel te veel karren in te weinig tijd. Schandalig Albert Heijn!

    • Heel herkenbaar! Ik vind het ook zo erg om te horen hoe sommige assistent-managers met de vakkenvullers omgaan. Een beetje menselijker zou niet verkeerd zijn. Ik heb wel besloten dat als er iets helemaal verkeerd gaat, m’n kind komt bijv. helemaal overstuur thuis, dan ga ik erheen voor een gesprek. Nu spreek ik vooral als moeder, maar ook vanuit m’n baan…

      • ‘Goed’ om dit te lezen Rosa. Mijn zoon kon niet wachten te beginnen als vakkenvuller. Vond het leuk werk en genoot van het contact met de klanten. Helaas had hij te maken met een paar teamleiders die waarschijnlijk aks kind gepest zijn. Ze bleven hem maar op de huid zitten, luidkeels in de winkel of intimiderend in een kantoortje. Mijn zoon deed zn werk goed en netjes maar het was nooit goed genoeg. Ze begonnen hem te pesten door 9 karren te geven, die dan in 2,5 uur leeg moesten. Opmerkingen als ‘het liefst zouden we je ontslaan’ en ‘volgens ons doe je expres je best niet’. Hij kreeg er maagpijn van. Sliep slecht. Ik heb er een stokje voor gestoken. Als een hond behandeld worden voor 3 euro per uur… Nee dus. Hij mocht van mij niet meer. Hij was de zevende op een rij die op deze manier is weggeziekt.
        Leuk, je eerste baantje…
        Ik wacht trouwens nog steeds op een reactie van de ‘baas’…

    • Hallo,
      Onze zoon heeft precies het zelfde probleem als u zoon. Mijn vrouw heeft erbij gezeten dat hij vakantie invulde nu krijgt hij een week voordat hij op vakantie zijn rooster en staat hij gewoon ingepland. Ik ben ook van mening dat dit een probleem is van de planner en die moet het maar oplossen en niet de werknemer. Het gebeurt overigens niet alleen bij vakantie ook het gewone rooster is altijd een verassing of het wel klopt. De AH waar het over gaat was goed! Maar is de laatste tijd gewoon een bende de leiding is daar niet capabel genoeg om een winkel te runnen. Laatst op een verjaardag wist een medewerker van Ah Utrecht negatieve verhalen te vertellen over dit filiaal uit Arnhem dit kan nooit een goed teken zijn.

  9. Franchise filiaal in klein dorp. Veel mensen met 0-uren contracten voor spiegelen en vakken vullen. Aantal colli die vakkenvullers moeten verwerken staan op een lijst met het aantal (krappe) uren wat je daar voor krijgt. Als je klaar bent mag je naar huis. Redt je het niet op tijd moet je dat in eigen tijd afmaken. Mocht je het toevallig wel snel afkrijgen en je mag naar huis dan is dat ook in eigen tijd. Elkaar helpen mag niet meer.

    Roosters worden slecht en snel gemaakt. Er wordt geen rekening gehouden met aangevraagd verlof en mensen worden extra ingezet….ook al hebben ze daar niet om gevraagd. Heb je dan toevallig vakantie? Of examen? Pech…moet je zelf vervanging regelen.

  10. vorige week moest ik weer eens bij de bedrijfsleider komen omdat e ens iets ging veranderen in de planning ik heb een arbeidsbeperking waardoor ik meer tijd nodig heb dan andere medewerkers om mijn werk af te krijgen maar daar wordt steeds minder rekening mee gehouden ik wordt voor de volle honderd procent in geroosterd terwijl ik 35 procent langer de tijd moet krijgen om iets af te krijgen dit staat zwart op wit in mijn contract maar er wordt geen rekening mee gehouden hier ben ik ook voor gekeurd ik moet werkzaamheden krijgen voor 16 uur waar ik 28 uur over mag doen want ik krijg per maand een uitkering voor 48 uur dus het is eigenlijk slavernij

  11. Ik vraag mij af waarom er niet wordt ingegrepen.
    Ik heb jaren lang met heel veel plezier bij een franchiser gewerkt.
    Dit was gewoon echt een top-baas!

    Nu werk ik elders, vrijwillig overigens, maar man man, wat heb ik een spijt.
    Vroeger had ik men nooit geloofd als dergelijke verhalen de ronde zouden doen maar nu zeker wel.

    Personeel in mijn filiaal wordt uitgemolken, alles moet sneller en anders maar langer.

    Arbeidstijdenwet hebben ze lak aan. Rusttijden worden niet in acht genomen, pauzes worden niet gegeven en 15 jarige werken gerust tot 22.00 uur in de avond. Ben je niet 5 dagen per week in de avond beschikbaar? Nou dan niet, voor jou 10 anderen.

    Ook in ons filiaal is het middenkader verdwenen. Dit betekent dat wij (teamleiders) meer werk moeten verzetten voor hetzelfde geld.
    De bedrijfsleider zit maar te zuchten en te klagen op iedereen. Niets is goed genoeg, altijd maar meer, meer meer.

    En ondertussen vragen ze zich wel af waarom het ziekteverzuim percentage zo hoogt ligt

  12. Vakkenvuller:
    Mijn nichtje van 16jaar is vakkenvuller in AH. Ze is vaak uitgescholden in bijzijn van de klanten door de kassa teamleidster. Maar ook een paar keer geduwd. Mijn nichtje is heel bang geworden en erg gestessed en valt nu in een depressie en durft niet meer veel naar buiten te gaan. Ze is ook een paar keertjes flauwgevallen op het werk toen deze kassa teamleidster haar van achteren benaderen en tegen haar zei dat ze dik en een vieze varken is.
    Waar kunnen wij hierover een klacht indienen? Om hierover hulp te vragen?

  13. ik heb als klant een klacht over hoe personeel in zierikzee wordt behandelt door het mangement. het personeel krijgt daar te weinig tijd om ons als klant fatsoenlijk te helpen. de bedrijfsleider is ook niet altijd even vriendelijk waarschijnlijk ook door de hoge werkdruk maar daar moeten wij als klant geen hinder van hebben

  14. bij ons is al maanden een medewerker van het kwaliteitsteam ziek en is waarschijnlijk nog een poosje uit de running. en er is nog steeds geen vervanging voor geregeld. er wordt nu van die medewerkers verwacht dat ze met 2 man het werk doen voor drie man. wij zijn een filiaal die 7 dagen in de week open is maar in het weekend is er nog steeds geen kwaliteitsmedewerker. in het weekend ziet de buitenboel er niet uit want er wordt twee dagen niet geveegd en de vuilnisbakken zitten op de maandag overvol. mensen gooien dus hun afval naast de vuilnisbak of nog erger bij de buren op de stoep en mensen die op maandag moeten vegen buiten krijgen de klachten van de buren te horen dat ze daar niet van gedient zijn. ook worden de toiletten niet schoon gemaakt op zaterdag en zondag dus ook de klanten toilet niet. als de klanten aan mijn vragen of ze naar het toilet mogen op zondag dan schaam ik me wel eens. want dan is het toilet echt vies. ik heb zelf geen tijd om het te doen anders zou ik het zo willen doen want er is niks smerigs als een vies toilet. en bovendien ook gevaarlijk, zeker voor mensen die een ziekte hebben aan hun blaas of darmen, die van bepaalde bacterien heel ziek worden. ik hoop dat het hoofdkantoor ook eens over na ga denken en eens alle filialen gaan kijken hoe de situatie er voor staat met al die uren besparingen

  15. hallo ik hoor hier maar klachten van jongere medewerkers maar ik zou ook graag van oudere medewerkers van middelbare leeftijd hun mening willen lezen hoe zij over de werkdruk denken

  16. ik werk ook al een tijd bij ah maar de lol is er af. ik ben 12jaar geleden er begonnen toen was het nog leuk en kreeg je meer tijd voor je werkzaamheden, nu niet meer. er word ook geen rekening gehouden met mensen met een arbeidsbeperking. een voorbeeld: iemand werkt 32uur en krijgt van die 32uur in de week 11uur betaald van een uitkering[die werknemer werkt die uren gewoon omdat die wat langzamer is ]. toch word hij volledig in gepland in de planning. waar wij onze werkzaamheden in een uur af moeten krijgen moet hij eigelijk voor dezelfde werkzaamheden een uur en 20minuten krijgen. maar dat gebeurt niet, ook al begint hij ruim voor zijn werktijd al aan het werk om toch alles binnen de tijd af te krijgen. en als er iets niet goed gedaan is volgens de bedrijfsleider word die persoon nog verplicht in zijn eigen tijd af te maken. ik hoop dat we gauw weer eens een klein beetje naar de mentaliteit van vroeger gaan en meer tijd krijgen voor onze werkzaamheden zodat de klant weer echt het gevoel krijgt dat ze op de eerste plaats komt bij het personeel en niet als een last worden gezien. want hun betalen in principe mijn salaris. klanten ergeren zich dood
    aan al het gejak en het te snel afhandelen van vragen. ik hoop dat jullie je daar achter je bureau op het hoofdkantoor eens gaan buigen en zelf eens je handen uit de mouwen steekt in een filiaal en binnen jullie voor geschreven tijd de norm te halen. dat lukt jullie nooit. maar ja het is heel makkelijk te bedenken lui achter de computer met talloze bakken koffie terwijl wij er niet eens aan toe komen aan de koffie. mensen die werken met een arbeidsbeperking laten hun koffie schieten omdat ze bang zijn dat ze hun werk niet af krijgen. en misschien nog meer afgekeurd worden en dan nog minder geld krijgen voor hetzelfde hoeveelheid werk in dezelfde tijd. en tot slot wil ik zeggen: slavernij is afgeschaft hoor

  17. Bij Etos (onderdeel van Ahold) precies dezelfde problemen. Ik heb er ruim 7 jaar gewerkt. Begonnen als student en later doorgegroeid naar Ass-bedrijfsleidster. Aangezien ik altijd leuke collega’s had ben ik altijd gebleven anders was ik al veel eerder weggeweest. Na mijn zwangerschapsverlof was ik het helemaal zat en heb ik mijn ontslag ingediend.

    Contracturen konde niet worden verhoog (van 20 naar 30 uur). Wel had ik al ruim 1,5 jaar structureel overgewerkt. Nee, ik was te duur kwam het op neer. Wel door overbezetting kon ik zelf 30 km gaan reizen naar een andere winkel. Samen met nog wat andere collega’s werden we overgeplaatst naar een winkel 30 km verderop. Maar hou maar dat er een contractverlenging in zat.

    Voorschieten van reiskosten de eerste maanden van totaal zo’n 600 euro. En een bagger slecht loon. Tevens ontvingen collega’s met 0 uren contract geen vakantiegeld en winstuitkeringen, terwijl zij wel al jaren zo’n 15 uur per week of meer werkte.

    Tijdens mijn zwangerschapsverlof kreeg ik opeens 200 euro minder bruto per week dan waar ik recht op had volgens het UWV. Oftewel ze hebben maandenlang 200 euro bruto in eigen zak gestoken. Uiteindelijk na heel mijn zwangerschap belletjes over en weer mijn geld gekregen van het UWV waar ik recht op had.

    Tevens een onwijs hoge werkdruk, het moet allemaal zo goedkoop mogelijk met zo min mogelijk personeel. Zelfs als leidinggevende krijg je te uren van de rayonmanagers dat je geen oudere mensen mag aannemen (oftewel het liefst onder de 19) maar vervolgens mag je dat niet bij een ouder iemand vertellen wanneer hij solliciteert. Bij voorbaat al kansloos dus.

  18. kan gewoon niet

    Genoeg klachten te melden over de AH. Het is duidelijk dat de managers zich niet houden aan het CAO en het de gewoonste zaak vinden om je te kleineren. Sterker ze geven je bij je contract niet eens een exemplaar van het CAO mee, nee alleen een papiertje wat je allemaal niet mag en wat je plichten zijn als medewerker. Ik heb de kantine is uitgepluist en zelfs daar is geen CAO te vinden. Wel heel verdacht allemaal….Ik heb zelf in 3 maanden tijd al genoeg meegemaakt daar. Mijn contract wordt niet meer verlengt omdat ik “te oud” ben (ik ben net 18).
    Het is ook duidelijk dat ze er alles aan doen dat je van zelf wel ontslag gaat nemen (ze zetten je leuk voor het blok door te zeggen “of je bent tot je einde contract nooit meer ziek of je moet ontslag nemen) . Dan krijg je nog zo iets belachelijks aan de telefoon te horen dat HUN BEPALEN WANNEER DAT JIJ ZIEK BENT EN ZIEK MAG ZIJN.
    Het oudere persooneel krijgt steeds minder werk en ze nemen iedere week minimaal wel iemand weer aan die net 16 is. En zodra ze te oud worden mogen ze weer weg.
    Het is voor mij wel duidelijk dat het slavernij praktijken zijn die er binnen de muren van AH gebeuren. En ik hoop ook zeker dat dit allemaal ooit aan het licht word gebracht via radio,tv, krant enz.

  19. ook ik heb een klacht als medewerker.ik werk als kwaliteitsmedewerker. volgende week zijn er twee medewerkers van de drie op vakantie en er wordt geen vervanging voor geregeld en moet ik dus niet werk voor 15 uur af krijgen maar voor 55 uur ik heb nu al slapeloze nachten en veel hoofdpijn want het kader kan heel onredelijk zijn

  20. Ook ik heb als medewerker van ah een klacht.Mijn bedrijfsleider mag mij niet omdat ik een chronische beperking heb waar ik wel eens voor moet verzuimen Hier ben ik 35% voor afgekeurd. Hij probeert hier een slaatje uit te slaan door mij werkzaamheden te laten doen in het zelfde tempo als mijn collega s terwijl er in mijn contract staat dat ik iets langer over de werkzaamheden mag doen. Ook stuurt hij mij iedere keer naar de arbo als ik een klein ongelukje heb waar ik een dag of twee voor thuis zit. Zoals een actie kop die niet goed gemonteerd zat en die ik op mij kreeg, waar ik dus flinke nek- en rugklachten van had. Ook ik sta flink onder werkdruk. Ik ga toch nog met plezier naar mijn werk

  21. Erg herkenbaar. Albert Heijn Someren filiaal 1137 doet dit alles voortdurend. Vrijwel geen medewerker die momenteel nog met zijn plezier naar het werk gaat

  22. Ik werk al sinds mij 15e bij albert heijn en inmiddels 7 jaar verder nog steeds in dienst. Als student begin je vanaf je 18e pas lekker te verdienen bij albertheijn. Dat was dan ook het moment waarop ik begon te merken dat mijn filiaal hier totaal niet tevreden over was. Stapsgewijs werden er wijzigingen doorgevoerd met als focus “bedrijfsbelang”. Het kader begon je flexibel in te plannen doormiddel van 2 shifts en het boeken van uren op andere dagen. Dit in het mom van ” als we maar geen pauzes moeten geven”. Ook ik heb een 12 uur contract en heb de laatste 4.5 jaar altijd op zondag 9 uur mogen werken. Nu was de maat vol voor mijn baas en ik werd gedwongen om uren af te staan op de zondag en daarvoor worden nu 15 jarigen ingezet. Ons filiaal laat studenten nog maar 3 uur per keer werken. Het is dan aan de student om te voldoen aan zijn 12 uur contract anders wordt deze na een periode van 3 maanden stilzwijgend aangepast in het systeem. Ons filiaal kampt met veel vaste werknemers afkomstig vanuit een overname. Het managment wordt hierbij dus gedwongen om de jongeren uit te knijpen op pauze’s en uren.

  23. Ook ik heb een klacht betreffende de behandeling van personeel bij Albert Heijn.

    Ik werkte in een franchise in een wat minder goede wijk ergens in Nederland. Het gebeurde vaak dat klanten zich erg asociaal gedroegen en sommige caissières daarom al snel ontslag namen.
    Vlak voor de zomervakantie werd ik aangenomen als caissière en ergens in augustus kreeg ik een gesprek over dat klanten klachten indienen over mij en ik moet weten dat het dan exit is. Wat voor klachten, werd me niet duidelijk gemaakt.
    De komende maanden liepen zonder problemen. Mijn contract van zes maanden liep een maand voor mijn achttiende verjaardag af en precies een maand daarvoor werd ik gebeld met de vraag of ik even langs wilde komen. Ik kreeg te horen dat een mevrouw wilde pinnen en dat kon niet dus heeft ze een klacht ingediend over *naam* blond haar. En omdat mij verteld was dat ik moest uitkijken met klachten en de manager niet wil dat er klachten binnenkomen werd mij verteld dat mijn contract niet werd verlengd.

    Volgens mij is de echte reden dat ik weg moest dat ik bijna 18 ben en doordeweeks alleen op donderdag vanaf 4 kon werken. (En veel andere dagen vanaf 5 maar je moest om 4 beginnen alleen een enkel jonger meisje mocht om 5 beginnen) – in het weekend kon ik altijd maar werd ik alleen op zaterdag ingeroosterd voor een paar uurtjes.
    Opvallend was dat ondanks dat ik zo een vreselijke werknemer ben die ervoor zorgt dat er klachten binnenkomen bij AH ik nog wel ingeroosterd stond/werd en mocht (moest) blijven werken tot einddatum contract?

    Enkele maanden later ben ik aangenomen bij een groot non-food bedrijf. Hier heb ik 14 maanden gewerkt, toen nam ik zelf ontslag. Dit bedrijf had meerdere managers en allen waren ze zeer tevreden over mijn klantvriendelijkheid en enthousiasme, dit kwam zelfs terug in de beoordelingsgesprekkem en ik heb een brief gekregen met een verklaring dat ik een goed medewerker ben geweest die ik kan gebruiken bij sollicitaties in de toekomst.
    Bij dit bedrijf kreeg ik veel klanten uit dezelfde wijk als de AH, sommige herkende ik zelfs, maar hier ging wel alles goed?

    Ik vind het echt schandalig om te zien wat er in de AH filialen in heel Nederland gebeurt, maar vergeet niet dat we iets hebben waar we gezamelijk onze woedde over kunnen uitten en waar we elkaar mee kunnen steunen!

  24. Ik ben teamleider in denhaahg en heb ook dagelijks extra mensen langer moeten houden om het werk af te maken. Ik heb vaak genoeg 15 jarigen langer aan het werk gehouden om zo de resultaten te behalen. Samen met mijn bedrijfsleider hebben we veel misbruik gemaakt van de jonge knapen in d e winkel. Ik wou dat ik liever groenteman of kwaliteitsjongen was gebleven. Dan was ik niet betrokken geweest bij deze uitvoering.
    Groetjes Jayant

    • Hi Jayant,

      Ik zit gewoon ff thuis te websurfen (geen connecties m AH) en las net je stukje. Je lijkt behoorlijk open en onverbloemd je mening te hebben gegeven…

      Wat ik me na t lezen van jouw stukje/mening afvraag/vroeg:

      “Heeft het vertellen van jouw ervaring hier nog enige (negatieve) gevolgen/consequenties voor je gehad??
      (Hoop uiteraard van niet !!)

      Groet,
      O. Bos

  25. Met het verwijderen van het midden kader (bezuiniging) wijst men nu afdeling mensen aan die sturing moeten geven. Echter, men geeft niet de juiste management structuur aan waardoor deze mensen wel worden afgerekend en geen beloningen krijgen. Ook intimidatie, om dit door te persen op alle geledingen geschiet dagelijks. Middelen worden niet geschuwd hierin. Voorbeelden van misstanden worden onder het kleed geveegd. FNV neem je verantwoording hierin en steun je leden hierin!

  26. Mijn zoon werkt nu (nog) bij AH. Heeft een 6mnd contract gehad en heeft het altijd naar zijn zin gehad. Gemotiveerd, hard werken en zijn eigen centen verdienen. Nu blijkt dat hij de laatste 1-2 mnd steeds niet zijn werk af krijgt. Teamleiders (waren altijd vol lof) zijn plots ontevreden. Moet echt wat veranderen!! Wat blijkt. Kijk je de contracten na en zit hij in de laatste fase van zijn 3e contract. Over 3 week loopt dit af. Daarna zijn ze verplicht hem een vaste aanstelling te geven. Dit wil meneertje AH natuurlijk niet dus pesten ze je weg. Wat een beleid! Als ze nu transparant en eerlijk zeggen dat ze contractueel risico lopen. Geven ze aan dat hij 3 mnd even niet kan werken en dat ze hem daarna graag weer terug willen. Dan ben je eerlijk en krijg je van mij waardering. Ik snap dat je tijdelijke krachten niet voor langere tijd wil hebben. Maar jongens die nog moeten studeren, meer in hun mars hebben willen echt wel hier rekening mee houden. Nu krijgen ze te horen dat ze slecht zijn (en nooit een onvertogen woord daarvoor) zonder dat ze in de gaten hebben dat hun 3e contract zeker eindig is. Mijn zoon heeft een behoorlijke geestelijke dreun gehad door de negatieve signalen zonder dat daarvoor aanleiding was. Schandalig!!! Dit is dus het beleid. Wees gewaarschuwd! Na 15/16 mnd doe je alles slecht en lig je er binnen 18 mnd uit. Bij navraag bleek ik gelijk te hebben.

  27. (ook bij Jumbo…)
    Ik werk niet bij AH maar bij de Jumbo en het is bij ons zo goed als hetzelfde verhaal. Zowel in het filiaal waar ik werk en andere filialen.
    Ik werk er al sinds m’n 15e en kreeg als één van de enigen een vast contract. Hier heb je maar weinig aan, want toen ik 19 werd werd ik plotseling steeds minder ingepland. Inmiddels nog maar 1 avond in de week. Ik heb ook gemerkt dat ze me een tijdje geprobeerd hebben ‘weg te pesten’ net als de rest van het personeel wat nu weg is door zeer onredelijk te doen. Tegenwoordig wordt je hier op je 14e aangenomen en mag je op je 17e al weer vertrekken (als je geluk hebt, want velen moeten voor die tijd al weg. Het is namelijk zeer makkelijk om aan nieuw personeel te komen).

    We werken sinds een maand met een inkloksysteem. Helaas wordt er tegen bijna niemand eerlijk verteld hoe dit werkt. Alles wordt op kwartieren afgerond en altijd zo goed als in het nadeel van de medewerker. (20:14 wordt bijv 20:00). Ook passen ze geregeld deze uren handmatig aan zodat overuren niet uitbetaald worden. De werkdruk ligt namelijk onrealistisch hoog waardoor velen vaak minimaal een half uur extra bezig zijn.

    Over pauzes wordt ook ontzettend moeilijk gedaan. Je moet minimaal 4 en een half uur werken voor je in ieder geval een kwartier pauze hebt. Zelfs wanneer je 4 en een half uur werkt wordt dit vaak geweigerd en krijg hier allerlei smoesjes voor te horen. Bovendien nemen veel medewerkers alsnog geen pauze uit angst om hun werk niet af te krijgen.

    Ook bizar is dat je bijna een maand van tevoren moet aangeven als je een dag niet kunt terwijl de roosters nog niet eens een week van tevoren klaar zijn. Dit kan dus opleveren dat je donderdag pas weet dat je maandag moet werken. Kun je niet? Dan moet je het zelf regelen.

  28. goedemiddag,

    ik heb in februari 2015 ook al een stuk geschreven over het beleid bij de albertheijn ,nu wilde ik dus weer naar 4 mnd solliciteren bij een andere albertheijn want ik ga ervan uit dat er goede filialen zijn en waar het beleid wel goed is,maar ik heb verleden week gebeld met een filiaal in barendrecht en ik had toevallig gelijk de sm aan de lijn en die vertelde mij dat hij het best zou willen om mij aantenemen alleen het beleid van albertheijn is nu als je voor 1999 geboren bent niet tehoeven te solliciteren en hij zei het zou makkelijker voor de leidinggevende zijn als dat erbij gezet zou worden in de krant etc,maar dit is toch gewone leeftijdsdiscriminatie of begrijp ik het verkeerd ,ik wilde dat daar eens naar gekeken werd want volgens mij denkt de ah ze maken ons niets of zo.
    ik heb altijd met veel plezier gewerkt bij de ah,totdat de wolf in schaapskleren sm kwam,volgens oud-collegas is de omzet nog nooit zo laag geweest,zulke gasten moeten worden aangepakt en niet de hard werkende medewerker.

  29. Vriendin van vakkenvuller

    Gezellig bedrijf, hoor die AH. Mijn vriend werkt al bijna 15 jaar bij de AH in Haarlem. toen hij vandaag zijn rooster ging checken voor de aankomende periode, kwam hij erachter dat hij op koningsdag en 5 mei ingepland is. Voor zover ik weet, zijn dat verplichte vrije dagen en hoeft hij dus helemaal niet te werken. Toen hij dit ten sprake bracht, werd hem gezegd dat hij niet heeft aangegeven, niet beschikbaar te zijn. Dit had hij dan moeten doen via een website. Nu was dat programma net vernieuwd en heeft ook niemand hem even gezegd dat hij zijn beschikbaarheid door moest geven. Hij heeft aangegeven dit aan te pakken via de vakbond. En in ieder geval gaan we contact opnemen met het juridisch loket. Het flauwe eraan is, dat als je dit soort stappen gaat ondernemen er een grote kans is, dat je gepest gaat worden, dit voelt hij ook al aankomen.

    Ook komt hij 1 keer per jaar thuis met de mededeling dat hij in het weekend moet werken, om te tellen. Meestal resulteert dit in dat hij zateravond tot middernacht moet werken en dan ook de zondag erna, maar dan heel vroeg in de ochtend.

    Dit zijn dus weer een paar voorbeelden hoe AH met zijn personeel omgaat. Zeer betreurend.

  30. Beste allemaal,

    Momenteel ervaren wij net als jullie het schandalige beleid van AH aan den lijve. Dat resulteert in een ongemotiveerde groep werknemers die hun recht op halen bij een advocaat. Het beste is om zelf bewijsmateriaal te verzamelen en dan contact op te nemen met het Juridisch Loket. Dit is gratis. Deze zullen adviezen uitbrengen die je aan je leidinggevende kan tonen. Wees niet bang, vooral niet wanneer je in je recht staat. Ga het gesprek aan en je zal vanzelf merken dat je 9 van de 10 keer gelijk hebt omdat ze eromheen draaien met een lulverhaal wat aan geen kanten klopt. Wil dit niet lukken, neem contact op met het Juridisch Loket. Deze zullen je uiteindelijk doorverwijzen naar een advocaat. Albert Heijn is heel huiverig tegen een rechtszaak omdat de kans groot is dat ze deze zullen verliezen. Niet dreigen maar doen.
    Bij ons wilden ze de jongeren ouder dan 18 verplicht vrij laten nemen 1x in de maand terwijl dit een recht is. Met hulp van het Juridisch Loket en een mooie brief geschreven aan de HR (deze heult samen met de vijand maar wanneer je gelijk hebt zullen ze toegeven) en uiteindelijk is dit niet doorgegaan. Nu komt het erop neer dat we met onze 12 uur contracten min of meer gedwongen worden om 4 dagen in de week te werken. We zijn ingeroosterd zonder overleg. Dit moet je echt niet pikken. Pak je recht voordat zij het de poten onder je stoel vandaan zagen.

    • Mijn zoon werkt in Albert Hein op het Lambertus Zijlplein in Amsterdam Nieuw-West. Gelukkig heeft zijn vader de uren bijgehouden die hij had gewerkt. Hij heeft de hele zomer gewerkt en altijd werd hij voor extra uren gevraagd maar kreeg die niet uitbetaald, ook op de dagen dat hij niet moest werken en toch gebeld werd of hij kon komen werken kreeg hij niet uitbetaald. Ik heb gebeld met de manager en die gaf aan dat de teamleiders dit inderdaad doen en dat mijn zoon bij hem moest komen om de uren te controleren, alleen kon hij niet alles doorgeven aan personeelszaken omdat mijn zoon 15 jaar is en maar tot 19 uur mag werken en dat hij gewoon altijd om 19 uur naar huis moest gaan. Daarna is het een tijdje goed gegaan totdat er een nieuwe teamleider kwam die in de 20 jaar oud is. Die heeft elke dag met de jongens problemen dat ze langer moeten werken omdat ze hun werk niet goed hebben gedaan. En als hij hun aanspreekt is dit met straattaal en erg onbeschoft en kleinerend. De jongens hebben hem opgenomen als hij tekeer gaat tegen hun. Ik heb boos opgebeld en hij zegt dan: Lekker als je het niet bevalt hou je je zoon maar thuis. Ik heb de manager gebeld en hij begreep mij en zou de teamleider aanspreken en dat het niet nodig is dat ik dit zou melden bij het hoofdkantoor. Vandaag moest mijn zoon beleg vullen en daarna moest hij weer ergens anders vullen terwijl hij al klaar was met werken, en toch kreeg hij weer te horen je bent traag en is weer gekleineerd. Mijn zoon heeft antwoord teruggegeven en nu hoeft hij niet meer terug te komen. Zijn vriendje had gisteren rapport besprekening op school met zijn ouders heeft dit ook netjes gemeld maar toch loopt die teamleider naar mijn zoon: Waar is jouw vriendje en zeg hem dat ie mag opsodemieteren hij is ontslagen. Zijn vader heeft weer gebeld en dan wordt er gezegd hij is niet ontslagen. Ik ben nu ook van plan de inspectie in te schakelen. Mijn zoon is nooit 19:00 uur thuis. 1 keer is hij pas om 11 :00 uur thuisgekomen totdat ik had gebeld van waar blijft hij. Mijn zoon krijgt zelfs van de beveiligers en andere jongens te horen dat hij hun weg wil hebben en er alles aan zal doen om hun te laten ontslaan. Mijn zoon heeft met de andere teamleiders goed contact en die zeggen ook dat zij niet weten wat zijn probleem is en waarom hij zo doet. In Nieuw-west willen ze de jongeren motiveren om aan het werk te gaan maar door zulke teamleiders van Ahold ongeschoold leiding te geven raken de jonger gedemotiveerd en hangen ze weer rond op straat.

      • Beste “moeder van zoon”…. 😉

        Ik las zojuist uw stukje… en ondanks dit al weer enige tijd geleden is (apr 2015), wil ik toch ff kort reageren:

        Ik HOOP dat u in de tussentijd hier nog werk van heeft gemaakt!! Zorg maar lekker dat “de onderste steen bovenkomt”… er wordt idd regelmatig en bij diverse winkels gesjoelend met werktijden en niet uitbetaalde uren!!

        Na het lezen van uw stukje kon ik maar een ding bedenken:
        Die gast (vulploegleider/rechterhand vd manager), heeft waarschijnlijk even goed de waarheid gehoord met de mededeling dat dit anders consequenties voor hem zal hebben.
        Vandaar dat hij uw zoon als “potencieel gevaar/bedreiging” ziet/zag…

        In de tussentijd nog contact gehad met het Juridisch Loket??
        Dit is KOSTELOOS en zit door heel Nederland !!

        Suc6…. zoniet: SUC7 !!!

        O. Bos

  31. Hallo ik herken heel veel verhalen hierboven zoals het nu ook bij mij gaat.Ik ben 17 jaar in dienst van Albert-Heijn op de verkoop afdelingen.Vorig jaar oktober is er van alles gebeurd tussen de leiding en het personeel volgens hun maakte wij er ons erg makkelijk van af met alles en er moest wat gebeuren.En ja na dat iedereen gesprekken had gehad was ik als laatste aan de beurt.Het gesprek was nog niet eens begonnen of ik kreeg te horen dat ik overgeplaatst werd voor een half jaar was dit om te zien hoe het allemaal moest wat een shock hoe moet ik alles regelen met twee kinderen van 6 jaar.Gelukkig hebben wij een hele lieve gastouder die mij aanbood om morgens om half 7 bij mij te komen zodat ik op tijd op mijn werk kan komen dus voor een half jaar uit de brand geholpen.Eind november ben ik in het andere filiaal begonnen en zal dan 1 juni terug komen dit heb ik ook op papier vast laten zetten.Na veel gesprekken met de ASM daar kwam er 6 weken geleden weer veel verwarring hij gaf aan dat het niet goed was om weer terug te gaan er was te veel gebeurd volgens hem en dat komt niet meer goed.Ik ben naar huis gegaan en ben erover na gaan denken 2 weken daarna weer om tafel en verteld hoe ik erover dacht en dat ik gewoon weer terug ga naar mijn eigen winkel.Vorige week een gesprek aangevraagd met mijn eigen SM en de vraag gesteld hoe zij hier in stond.Het antwoord was duidelijk ze was niet echt positief en gaan kijken of ze wat anders voor mij kunnen vinden met als reden dat ik een grote invloed had op het personeel bij mij op de afdeling.Terwijl personeel en klanten mij missen en dit helemaal niet zo zien.Tuurlijk ik ben het niet overal mee eens maar zo denkt iedereen er dan over en hebben wij het als team daar gesprekken over maar ben ik dan de boeman!! ZE willen graag iemand achter hun hebben staan prima maar als ik het niet mee eens ben dan mag je niks zeggen.Alle filialen hier in de beurt zijn franchise bedrijven dus zou ik verder weg moeten,dit is dus geen optie ivm de kinderen.Hoe wat en Nu ik moet wachten tot hun het besluit hebben genomen waar ik heen kan.Dit is echt niet te doen en ga er mee onderdoor.Slecht slapen en veel prakkiseren.Het filiaal waar ik nu zit wil ik absoluut niet te kort doen maar af en toe denk ik wel eens zoek het uit met de rotzooi.Het ergste van alles vind ik dat je nergens terecht kunt want baas van de leiding is het helemaal met hun eens dus een gesprek is geen optie.Waar kun je dan terecht als het personeel in de problemen zit en niet met je leiding het erover kunt hebben.Wachten wachten wachten tot het besluit is genomen.

  32. Ook ik als 15-jarige voldoe niet aan mijn werkrechten,
    Ook vind ik dat ik respectloos wordt behandeld en ik geen fatsoenlijk contactpunt heb!
    Ik krijg mijn werk nooit savonds af omdat ik in mijn eentje de hele vers afdeling moet uitscannen op derving wat pas vanaf 19:50 mag, ik word doorbetaald tot 20:15!
    Ik mag eigenlijk maar werken tot 19:00 maar werk dus meestal tot 20:30 en dan moet ik nog wachten op de casierres die wel uitbetaald krijgen tot 20:45 en ik niet, wacht dus onbetaald!
    Ook mijn pauzes kloppen niet, ik was verplicht om op een zaterdag 10 uur te werken en heb in totaal driekwartier pauze gehad!
    Ik heb daar wat van gezegd en toen werd ik boos aangekeken!

    Daarbij ben ik tijden het werk mijn naambordje verloren, en ben nu verplicht een nieuwe aanteschaffen wat min mooi €7,50 kost!
    Is dit normaal?

    Volgens mij krijg je aan het einde van de maand je loon toch? Wik krijgen het in het midden van de maand erop.

    Ik weet niet waar ik naartoe moet met dit soort problemen want hij is heel gierig op zijn geld ( een vriendin mist 20 uur aan loon, “dat krijgt ze nog uitbetaald” zogenaamd, 2 maanden geleden)

  33. Ik ben ook werkende bij de ah en heb ook een paar klachten. De pauzes zijn echt slecht geregeld, ik moest dus eerst 4 uur lang werken en dan pas krijg ik een kwartier pauze waarna ik nog maar 3 kwartier hoef te werken..ik wacht dus veelste lang op mijn pauze en val zowat flauw achter mijn kassa van de honger. Als 18 jarige krijg ik snel honger. Ook hoor ik van collega’s dat wanneer ze een bepaalde leidinggevende hebben op een dag waarop ze 5 uur werken(deeltijd werkers) dat ze dan helemaal geen pauze krijgen! Ook mag je contract niet verlengd worden na 2 jaar werken bij deze franchise wat ik echt belachelijk vind. Een vriendin van mij werkt al 3 jaar als deeltijdwerker bij een andere supermarkt en bij de deze ah kan dat niet eens! Ook als je een ‘goede werknemer’ bent.

    • Onze dochter werkt van 18 tot 19.30, maar komt op haar werkdagen altijd veel later thuis. Als ik navraag hoeveel uur er zijn opgeschreven weet ze dat niet en wordt haar blijkbaar ook niet verteld, ondanks dat ze het vraagt. Onlangs kwam de teamleider in opleiding er zelf mee: hij had gezegd dat ze de “norm” niet haalt en dat hiervoor tijd wordt afgetrokken. Dit is ook aan mij bevestigd toen ik hierover heb gebeld met de teamleider in opleiding.
      Ze wordt geregeld van haar werk gehaald door klanten die haar wat vragen. Klantvriendelijk als zij is, loopt ze snel even mee met de klant en werkt dan weer door. Als dit 10x op een avond gebeurt, begrijp ik ook dat je dan niet de “norm” kunt halen. Daarbij zou een kar met voorraad zo moeten zijn ingedeeld dat deze “norm” ook haalbaar is! Ik heb het gevoel dat de norm hoog gelegd wordt, opdat dit niet of nauwelijks haalbaar is, waardoor dan de overige uren niet uitbetaald hoeven te worden. Ook als anderen niet klaar zijn, moeten deze uit geholpen worden, maar ook deze tijd wordt niet uitbetaald! Het lijkt erop dat teamleiders geïnstrueerd zijn om zo weinig mogelijk uren te schrijven. Ik houd bij welke uren mijn dochter gewerkt heeft en het is opvallend dat het alle keren gebeurt dat ze een half uur tot een uur langer heeft gewerkt. Deze uren zijn niet geschreven omdat ze de norm niet gehaald zou hebben. Overigens wordt bij het afmelden de uren niet altijd direct opgeschreven.
      Verder moet er ook altijd nog een “5 minuten-check” plaatsvinden. Dit is meestal geen 5 minuten maar loopt regelmatig tegen de 30 minuten . De teamleider in opleiding zei: voor de 5 minuten-check is geen budget en krijg je ook niet betaald! Sophia is heel bescheiden en reageert hier ter plekke niet op.
      Ik begrijp wel steeds meer de term: AH let op de kleintjes. Ik zie het nu meer als uitbuiting en hamsteren uit de kleine loon vergoeding van de jongeren.

  34. Erg herkenbare verhalen.

    Bij “mijn” AH wordt ook op grote schaal werknemersrechten geschonden. Teamleiders die van rond de 20 die 16-jarigen dwingen onbetaald over te werken is de normale gang van zaken.

    Ook worden medewerkers 3 uur en 3 kwartier aan één stuk ingeroosterd zonder pauze, “want die pauze zijn die 15 minuten die je later bent begonnen” – alleen hoort een pauze in het midden van de shift te zijn en doorbetaald te worden.

    Als er lange dagen gewerkt moeten worden zetten ze die als 2 losse shifts op het rooster om je maar een kwartier minder pauze te geven, ook al heb je daar recht op. Het excuus is dan “ja, maar je werkt 2 losse shifts, en die hebben los geen pauze” – terwijl de tijden van start tot eind je wél recht geeft op een extra kwartier. Creatief boekhouden in het voordeel van AH.

    Er werden jongeren gedwongen op kerstavond te werken terwijl ze naar de kerk wilden en ver van te voren vrij gevraagd hadden. Éen van mijn collega’s in deze situatie vroeg of een ander voor haar mocht werken, maar dat werd geweigerd, ook al mag AH haar helemaal niet dwingen op een religieuze feestdag te werken. Dat is gewoon tegen de wet!

    De collega die voor haar wilde werken kwam zelf niet aan zijn uren, dus ook de rechten van deze collega werden met deze actie geschonden.

    Bijna iedereen in een hogere functiegroep (denk bijv baliemedewerkers) krijgen gewoon standaardloon, i.p.v. het hogere loon waar ze recht op hebben, want “dat doen we niet meer”. Ook directe schending van rechten.

    AH behandelt zijn personeel als vuil. Leeftijdsdiscriminatie, intimidatie, onbetaalde werkzaamheden, dwang, pesten. Iemand zou hier iets aan moeten doen, want dit is gewoon schandalig.

  35. Vakkenvullertje

    Ik begrijp de meeste van jullie wel, maar ik zelf ben 15 jaar en voldoe prima aan mijn vulnorm. Als ik moet overwerken dan wordt eerst aan mij gevraagd of ik kan en mijn extra uren worden ook keurig uitbetaald. Volgens mij ligt het eerder bij het filliaal waar je werkt en niet bij Albert Heijn zelf.

  36. weggepest

    Goedemorgen, na lang nadenken doe ik toch even dit bericht. Het gaat om het volgende: ik heb 13 jaar bij albert heijn gewerkt te numansdorp. Ik heb vanaf 2006 vijf bedrijfsleiders gehad waarmee ik kon lezen en schrijven en die mij alle de deli-kaas lieten runnen. Totdat er in 2014 een bedrijfsleider kwam en waarvan ik al gelijk de eerste dag gezegd heb: dat gaat het niet worden. Ik deed ineens niets meer goed, toonde totaal geen interesse in de deli-kaas-broodafdeling, vertelde mij dat ik onrust zaaide tussen kwart voor zeven en kwart over zeven maar vertelde mij dat hij niet de namen kon zeggen!!!!!! Toen me ziek gemeld wat ik ook echt was, maar volgens hem belazzerde ik de boel. Nou dus niet zes weken thuis geweest op advies van de bedrijfsarts en ben toen weer uitmezelf begonnen wat de bedrijfsarts niet een heel goed idee vond, maar toch gedaan. Ik kreeg toen te horen tijdens deze ziekteperiode dat ik overgeplaatst werd naar barendrecht want ik was toe aan een groter filiaal. Met andere woorden: ik wil van je af. Maar zelf gaan kijken als klant en die hadden dus geen plek op de deli-kaas en wisten nog nergens van. Toen moest ik maar naar papendrecht. Nou toen was de maat vol en heb ik me ontslag genomen. Wat me erg veel pijn doet maar omdat er een bedrijfsleider (wolf in schaapskleren) rondloopt en de boel verziekt en zo het werken niet meer leuk maakt kon ik niet anders. Hij heeft alleen maar mensen om hem heen nodig die ja en amen zeggen en al doe je je werk niet goed naar behoren dat interresseert hem niet. Hij is ook wel erg flexibel in zijn eigen uren in te plannen en koffiepauzes terwijl hij het personeel daarop aanspreekt. Maar schijnbaar is dat gewoon.

  37. Doordat de SM mij niet aardig vindt, ben ik geruild/overgeplaatst. De afstand van postcode naar postcode is hemelsbreed 17 km. Maar met het openbaarvervoer is het 30 km. Door de reiskosten ga ik er gemiddeld € 150,00 p/m aan salaris op achteruit. Eerst werd ik emotioneel kapotgemaakt en nu ook nog financieel. De cijfertjes zullen wel goed zijn in het desbetreffende filiaal, maar de mensen op de werkvloer worden als vuil behandeld. Het management in Zaandam moet zich schamen!!!

  38. Dit klopt helemaal, ik werk al meer dan een jaar bij ah Sarphatistraat in Amsterdam. Ik heb altijd op de avonden woensdag, vrijdag en zaterdag gewerkt. Ik heb goeie teamleiders en slechte. Teamleiders die mij en de rest van mijn collega’s (gunden) werden direct ontslagen, want dat hoort eenmaal niet bij die ah. Ik heb woensdag avonden gehad dat ik pas om 00:30 thuis was omdat ik mijn norm niet had gehaald. Maar dat is ook wel een beetje logisch toch? als ik in mijn eentje 3 karren moet vullen van het pad koffie, koek, snoep. Dit is gewoon schandalig, hoe moet een jongetje van 17 jaar, tegen een grote macht als ah optreden. Vandaag had onze ASM het over omzet en dat we harder moesten gaan werken. We werken al keihard, ik kom zelfs ‘vaak’ met ernstige rugpijn naar huis want we moeten ‘zo’ hard werken dat je niet eens aan je rug kan denken, aan je gezondheid. Jongeren van 16/17 jaar horen niet tot middernacht door te werken en de volgende dag om 09:00 uur ook nog eens te moeten werken, maar dat boeit de manager niet eens. Ja bij wie moet je dan klagen? Niemand dus.

  39. Mijn dochter is 2 maanden geleden bij de AH ontslagen nadat ze 1,5 maand bij de AH had gewerkt als vakkenvuller. Ze werd ontslagen omdat ze volgens de AH niet FIFO vulde. Volgens haar had ze dit wel gedaan, en wilden ze gewoon van haar af, samen met nog iemand anders. Het probleem is nu dat ze tot op heden niets betaald heeft gekregen. Er is door haar nooit een contract getekend. Anderen die er werken als vakkenvuller hebben ook geen contract voor zover mij bekend. Ik vraag me nu af wat ik voor mogelijkheden heb, zodat mijn dochter toch haar verdiende centen krijgt waar ze recht op heeft.

  40. Hoe gaan We dit aanpakken? Fnv neem de voor touw en roep tôt staking in elke winkel

  41. Geïrriteerde moeder

    Te triest voor woorden dit. AH kan zich schamen!
    Zo wordt omgegaan met heel veel medewerkers en niet alleen bij AH.
    Mijn dochter heeft 5 weken 6 uurtjes per week gewerkt, ook vaak langer gebleven. Haar contract werd niet verlengd en ze kreeg loon van 51 euro voor 30 uur werk. Kan iemand dit uitleggen?

  42. Ik ben 16 jaar en werk nu al 5 maanden bij de ah. In het begin was het altijd heel leuk en gezellig, teamleiders waren behulpzaam en er het vullen was niet al te zwaar. Na 2 maanden begonnen de problemen en irritaties. De TL begonnen te zeuren over mijn eindtijden en moest steeds langer onbetaald overwerken. Dit kwam zelfs tot een punt waar ik 3 uur extra moest werken. Afgelopen week heb ik WEER in mijn eentje in 2 uur 230 collie (dozen) moeten vullen wat nTuurlijk onmogenlijk is! Ikwas natuurlijk enorm over mijn eindtijd wat als gevolg een gesprek met mijn TL opbracht. Daarin werd mij verteld dat ik te langzaam werkte en dat dit als gevolg van ontslG kon leiden. Ik natuurlijk helemaal geschrokken naar huisgegaan omdat ik altijd op mijn hardst aan het werken was. Gister heb ik ontslag genomen, het beste besluit tot nu toe.

  43. Mijn dochter van 17 is vandaag begonnen als vakkenvuller in de shift van 19.00 tot 21.00. Op haar eerste avond MOEST zij zonder betaling doorwerken tot 22.00. Zij verdient 3 euro per uur. Wat zijn dit voor schandalige praktijken? Uitbuiten van kinderen?! Een kind naaien voor 3 euro’s? Ga je diep en diep schamen, meneer Heijn en trawanten! Ik betaal mijn dochter wel wat meer zakgeld en ga zelf voortaan winkelen bij je buurman.

  44. Geïrriteerde vader

    Gelijk aan een groot aantal berichten die al gepubliceerd zijn, wordt ook mijn zoon continu geconfronteerd met de bij AH gemaakte overuren die niet worden vergoed.
    Hij is te bang om teveel tegengas te geven omdat hij anders afscheid kan nemen.
    Wordt het niet eens tijd om AH publiekelijk aan de schandpaal te nagelen zodat dit asociale gedrag richting weerloze jongeren zo spoedig mogelijk wordt beëindigd?

  45. Moest nog 1 wek werken voordat me vakantie in zou gaan, krijg ik net die Zondagavond last van niersteen aanvallen, die week werd zoals het hoort keurig ziek geschreven, maar toen ging week later op papier me vakantie in, en wat zie ik op me loonstrrok, fijn vakantie weggeschreven iplv ziek.
    Dit is sjoemelen met cijfers in mijn nadeel en voordeel van AH…
    Ik heb me niet beter gemeld sterker nog ging ziekenhuis in voor operatie..loonstrook uitgeprint meegenomen naar AH en de ASM zei dat die er al bang voor was….ik denk hoezo was je er bang voor..
    Hij zou het corrigeren en ik wacht me herbereking maar af…als je nou niets in de gaten hebt ben je dus je vakantiedagen kwijt en kan de baas trots zijn op zijn mooie cijfers

  46. Ook ik heb een klacht.. en ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Gisteren ochtend heb ik gebeld naar mijn filiaal om mij ziek te melden. Ik had hevige migraine en kon geen straaltje licht zien. Omdat het 06:30 was nam er een teamleider op. Ik vertelde dat ik me ziek wou melden omdat ik migraine heb. Hierop kreeg ik als reactie: Nou ik denk dat je het gewoon moet komen proberen……. WAT?? Ik lag ziek op bed en dan krijg je dat als reactie??? Vervolgens zei ik tegen deze teamleider: sorry maar ik kan echt niet komen. Ik kreeg als reactie: nou dan accepteer ik je ziekmelding niet. Ik schrok me werkelijk rot. Ik heb mij nog nooit ziek gemeld en ik wist opdat moment niet wat ik moest doen. Ik vroeg of ik een andere teamleider mocht spreken maar ze wou me niet doorverbinden!! Ik ben verder niet in discussie gegaan omdat ik te zwak was. Ik heb gewoon opgehangen. Ik ben erg teleurgesteld in hoe de teamleiders en supermarkmanagers het personeel behandeld. Ik wil ook daarom een klacht indienen bij het hoofdkantoor. Hoe kan ik dit doen?

  47. Ook een klacht van mij over een student van mij met een baan bij Albert Heijn terwijl hij de BLL opleiding doet. Hij heeft Hodgkin en heeft een beenmergpunctie gehad. Hij is langzaam aan het terugkomen in de maatschappij maar zijn contract wordt niet verlengd. Eerst maar eens beter worden is het devies! Terwijl hij juist beter wordt van het regelmatig werken en er weer bijhoren. Ze hebben altijd gezegd dat hij heel goed werk verrichtte en hij heeft als tegenprestatie voor zijn ziekte gezegd dat hij niet betaald hoefde te worden als hij naar het ziekenhuis moest. Ik dacht dat Albert Heijn een maatschappelijk goed bedrijf was? Schande, zo jaag je iemand geestelijk de verkeerde kant op.

  48. Redactie Supermacht

    (anonieme brief dd 10 juni 2014 aan redactie Supermacht)

    Veel van deze verhalen zijn heel herkenbaar en in mijn directe omgeving ook bevestigd.
    Sinds de AH geen familie bedrijf meer is en over gegaan is naar een verkoopfabriek is het menselijke er ook totaal van af.
    Iedereen wordt dan ook letterlijk als een nummer behandeld.
    Ben al ruim 26 jaar werkzaam bij ah en ben in een filiaal begonnen.
    Hoe het toen in het filiaal ging, is echt niet meer te vergelijken met het heden.

    In die tijd was het nog klantvriendelijk.
    Nu is het vlug betalen en oprotten want je staat in de weg.

    Boodschappen inpakken bij de kassa???
    In die tijd werd je door medewerkers geholpen..
    Tegenwoordig kijken ze je kwaad aan omdat je niet vlug genoeg de lopende band leeghaalt.

    In die tijd moest je als medewerker vele boeken doorspitten en werd er kapitalen geïnvesteerd aan je opleiding.
    Wat mij nu opvalt bij de AH in mijn buurt is dat hier de “zogenaamde” groenteman niet eens weet wat een krop sla is..
    Iedereen die er nu komt werken krijgt een minimale opleiding. (het liefst helemaal niet).
    Het ligt dan ook echt niet aan het personeel, want het is voor hen gewoon onkunde en gebrek aan opleiding.

    Sinds een tijd kwam ik niet meer bij de AH hier in mijn buurt.
    Dit had een hele andere reden want ik kon daar niet ff de snelle boodschap halen.
    Waarom was ook heel verklaarbaar, want s’morgens zie je daar alleen maar de grijze golf aan het “werk”.
    Volgens mij is het ook een dumpfiliaal voor overgeplaatste medewerkers en herintreders. Erg irritant want het schiet voor geen meter op en s’morgens staan er rijen voor de kassa,
    terwijl het niet eens druk is.

    In de DC’s gaat het niet anders.
    Kan je je taak niet 100% uitvoeren proberen ze je naar zo’n dumpfiliaal te droppen tegen een veel lager salaris.
    En denk je dat je na veel zwoegen eindelijk je norm te halen wordt de norm weer opgeschroefd zodat weer niemand hem kan halen want anders hebben ze geen reden om mensen weg te werken.
    Logisch want met het oog op de mechanisatie op de DC’s moeten daar straks ook vele medewerkers het veld ruimen ongeacht hun zogenaamde banen garantie die ze geven tot 2018.
    Ja logisch als eind 2017 de eerste gemechaniseerde DC moet draaien die nu in Zaandam wordt gebouwd.
    Maar o wee als ze straks draaien…..
    Er lopen zo veel bobo’s en leidinggevenden rond dat de boodschappen wel duur MOETEN worden betaald.
    Echt niet te geloven hoeveel leidinggevenden daar rondlopen die alleen maar mee snoepen en niets produceren.
    Dan hebben we het nog niet eens over de kwaliteit van de producten en hoe er mee wordt omgegaan in DC’s.
    Als een “echte” groenteman ziet hoe men met bijv. appels omgaat? besteld ie nooit een appel weer.

    Dan nog het puntje hoe ze met zieke medewerkers omgaan.
    Deze zijn een last voor het bedrijf en daar proberen ze z.s.m. van af te komen.

    Wanneer de bobo’s ziek zijn zijn ze zomaar een half jaar of zelfs veel langer thuis.
    Is een medewerker thuis met diezelfde klacht is het enige wat je hoort… “kan je morgen weer beginnen?”

    En dan, wat ik het ergste vind, is dat je je dan moet melden bij zo’n afgekeurde arts die dan maar bij de ARBO aan het werk moet en zich bedrijfsarts noemt.
    Die worden toch wel even door de BOBO’s van het bedrijf geinstrueerd dat men de mensen z.s.m. weer aan het werk moeten lullen, ongeacht de klachten.
    Die zogenaamde artsen is dus ook geen plek waar je als medewerker met je klachten naar toe kan, net zo min als die bedrijfs fysio want wat je daar verteld blijft niet alleen in het kamertje van de bedrijfsarts.

    Ah doet er echt alles aan om medewerkers te demotiveren. Ik moet zeggen, het gaat ze goed af.
    Zelf werk ik momenteel op een DC en doe dit momenteel alleen maar voor de centen.
    Of een vrachtauto op tijd of te laat vertrekt, het zal mij worst wezen, krijg er geen cent meer om.
    Ik laat mij het hoofd niet meer gek maken met normen etc, die zijn toch onhaalbaar.

    Ik heb inmiddels de leeftijd dat ik gewoon mijn uren werk en voor de rest alles wel goed vind.
    Als klant voel ik me in de winkels al tijden niet meer welkom door huidig beleid en bezuinigingen en haal de boodschappen wel elders. (en vele malen goedkoper).

    één ding is me wel duidelijk geworden met de jaren.
    AH is er niet meer voor de klant.
    Het is één groot verkoopfabriek dat personeel en leveranciers uitzuigt om zo graaiers op het hoofdkantoor en aandeelhouders de zakken te vullen.

    Zo kunnen we nog wel doorgaan, want er zijn ook nog chauffeurs die steen en been klagen hoe ritten worden ingedeeld, extra ritten die worden gepland en achteraf niet eens nodig waren.enz enz.

    Ik hoop dat het bedrijf zich eens achter de oren gaat krabben en mensen eens weer echt gaat motiveren. Ik heb nu het gevoel dat ze hun eigen ondergang aan het plannen zijn
    en al veel klanten verliezen, want neem van mij aan, die voelen die ontevredenheid onder het personeel ook..

    • Wij zijn wegwerp personeel geworden!! Ze dumpen iedereen of hopen dat je zelf ontslag neemt. Ik werk 30 jaar voor dit bedrijf en schaam mij voor dit idiote beleid!!!

  49. Ik herken een aantal punten zeker. Ik had het onwijs naar mijn zin bij de AH, leuk team en leuke klanten, maar vrij vragen en ziek melden was altijd heel lastig. Als je je ziek melde voor het eerst in 1,5 jaar dan deden ze alsof je je pas ziek mocht melden als je op sterven lag. Verder ben ik in december ontslagen omdat ik te oud was (19), terwijl ik van de gewerkte 2,5 jaar minstens 1,5 jaar caissière B taken heb verricht zonder daarvoor betaald te hebben gekregen (kassa’s sluiten, infobaliewerkzaamheden, etc.) Het laatste vind ik nog wel het ergst, eigenlijk gewoon leeftijdsdiscriminatie, ik kon eigenlijk alles wat ik moest kunnen, had snelle scantijden en verrichte extra werkzaamheden zonder daarvoor te worden betaald. Dat alles gezegd, heb ik wel een leuke tijd gehad, soms wat stress, maar over het algemeen leuke collega’s en altijd leuk socialisen met vaste klanten.

  50. Ik ben zeeeeeer ontevreden over de manager van AH Belgiëplein. Haar naam is Simone (weet echter niet of ze daar nog werkt).
    Nadat ik een gesprek met haar heb gehad vertelde zij mij dat ze zeer tevreden was en dat ik 99% kans had om aangenomen te worden, maar zij zou mij terug bellen binnen een paar dagen. Na 2 weken nog niks gehoord en ik heb een aantal keer gebeld en ben langs geweest, maar zij was telkens niet aanwezig. Na een aantal dagen was zij aanwezig en vertelde ik dat ik teruggebeld zou worden en het niet netjes en jammer vind dat er zo met mensen wordt omgegaan. Als je niet bent aangenomen kunnen ze dat ook even laten weten, maar laat iemand niet 2,5 weken wachten. Nou, zij bood haar verontschuldigingen aan en moest de volgende dag even terug komen op gesprek om te bespreken wat er precies is fout gegaan.
    Er is helemaal niet besproken wat er fout is gegaan. Sterker nog; zij vond me ‘agressief’ en ‘onbeschoft’ en dat paste volgens haar niet bij de winkel. Ik was woedend!!! Tuurlijk is iemand een beetje geïrriteerd en teleurgesteld als je blij bent om te horen dat je binnenkort hoogstwaarschijnlijk een baan hebt en vervolgens niks meer hoort voor 2 weken lang. Heb haar bedankt voor haar onvriendelijk gedrag en ben zo weggelopen uit het kantoor. Vreselijk mens!

  51. Mijn dochter heeft nu 3 jaar naar volle tevredenheid gewerkt bij een grote AH, nooit te laat en nooit ziek geweest. Diverse cursussen gedaan met goed resultaat, steeds alcoholcontroles goed ‘doorstaan’ en diverse winkeldieven gesignaleerd aan de kassa. Ondanks dat haar teamleider nog een goed woordje voor haar deed voor haar inzet wordt krijgt ze geen vaste aanstelling. Te duur? Wij hebben al 30 jaar bijna alle boodschappen bij AH gedaan. Maar nu zijn ze voor ons ook te duur, wij gaan voortaan naar de concurrent. Nog dichterbij ook en zij doen zich in elk geval niet voor alsof ze beter zijn voor hun personeel zoals laatst in het AH blad werd gesuggereerd.

  52. Vandaag te horen gekregen dat ik per direct ontslagen ben. Ik heb 4 weken bij de AH gewerkt en ben mn proefperiode niet doorgekomen om de reden dat ik teveel kwebbelde. Ik was hier voroge week op gewezen, en de 3 dagen die ik deze week gewerkt heb, heb ik alles opgevolgd wat ze zeiden. Ik heb aan t begin een 4 uren contract gekregen. En wat ik.nou heel raar vind aan dit verhaal is dat ik zo vlak voor de pasen ben aangenomen en werkweken van 20-35 uur heb gemaakt. Ik kreeg almaar complimentjes over dat ik het zo goed deed, en mn werk top deed. En nu boem bats ontslagen. Ook heb ik ADHD en heb dat toen al bij mn sollicitatie aangegeven. Er is daar ook totaal geen rekening meegehouden. Ik voel me wegwerp personeel, de pasen en het tekort aan mensen ivm ziekte is voorbij, en boem ik word eruit gegooid. Van mijn leider mocht ik haar nog altijd vragen om de redenen nog eens te horen. Gevraagd of ze dit op papier wil zetten, maar neehoor, geen sprake van. Iemand een idee wat ik kan doen?

  53. Ik herken een paar verhalen hier op deze site. Bij mij In lelystad Albertheijn de Gordiaan is er ook zoiets aan de hand. Ik heb een nieuwe manager. Hij verlengt geen contracten meer, ik heb er al 2,5 jaar gewerkt en mag er ook binnenkort weer uit. Maar de nieuwe collega’s die er zijn werken niet goed (te sloom), komen niet opdagen of ze nemen ontslag na een paar weken/maanden. Dit is echt triest voor woorden, je ziet ook dat Albertheijn achteruit gaat met het helpen van de klanten. Als je aan iemand vraagt waar ligt bijvoorbeeld de medicijnen? wordt er een hele rondje door de winkel gelopen, vervolgens wordt er als iemand het niet kan vinden aan de teamleider gevraagd. Dit is komt doordat er veel nieuwe werkers zijn. Dit is echt niet normaal meer.. Ik denk ook trouwens dat er een collega van mij (een moslima) eruit moest wegens haar uiterlijk (hoofddoek dus). Jammer, ik ben van plan om binnenkort ook ontslag te nemen want ik vind het niet meer leuk.. Waar is de oude sfeer, oude samenwerking en de oude uitstraling van onze oude Albertheijn… 🙁

  54. Ik stel voor dat er een landelijke actie moet komen om de ah te gaan boycotten. Dat kan georganiseert worden met de hulp van social media, ook Hart van Nederland kan ingeschakeld worden. Het is maar een idee..

  55. Hallo ik heb 3 weken geleden bij ah in zaandam gesolliciteerd en toen bel ik ze elke dag op of ik aangenomen ben .. De hele tijd geen antwoord tot ik een beltje krijg dat ze mijn formulier kwijt zijn geraakt en ze kunnen niet vinden. Ze vragen dan mij leeftijd geboortejaar en het aantal uur dat ik beschikbaar ben en op weke dagen ik kon werken . Ik vertel ze dat allemaal heel netjes en ik zou ook geen problemen hebben met minder uurtjes .. En opeens wordt er tegen me gezegd dat we je net kunnen aanemen omdat je meer uurtjes hebt . En ik zo van heeeeeeew ????????? Maar ik. Geen problemen met minder uurtjes het is jullie eigen schuld dat jullie de formulier niet hebben en zo wordt ik op een onterchte wijze afgeweZen door ze .. enige idee wat ik zou moeten doen bij zon situatie .. Graag jullie hulp bijdeze nare sollicitatieprocedure

  56. Onderstaande bericht gestuurd naar AH, Geen reactie gekregen:
    Geachte mevrouw / meneer,

    Ik hoop dat u onderstaande mail wilt doorzetten naar de juiste mensen.

    Graag wil ik u even meenemen in de belevingswereld van mijn 15 jarige zoon. Tot 3 december 2013 in dienst bij AH als vakkenvuller. Inderdaad vakkenvuller en zo trots als een pauw was hij in mei 2013 toen hij, 15 jaar e 4 maanden oud, binnenkwam met een rood hoofd: ik ben aangenomen!
    Trots en iedereen die hij tegenkwam moest het weten, ik werk bij “appie” en kom maar boodschappen doen bij “ons”.

    Trots als een pauw wederom toen zijn 1e tientjes op de bank binnen kwamen. Er moest heel wat geregeld worden, voor school of de sport om maar zijn diensten te kunnen draaien. En als vader zag ik in de winkel dat zijn “paadje” altijd netjes was. Hij stond de mensen netjes te woord en ik ging ook”zo trots als een pauw” de winkel uit.
    Oh wat was hij blij met een paar tientjes extra vanwege de bonus die hij kreeg als wij boodschappen deden bij zijn AH!

    Tot 2 weken geleden hij te horen kreeg dat hij iets harder moest werken. Eerlijk kwam hij hier mee thuis en hij zou er voor gaan, zei hij. De zaterdag erop kreeg hij complimentjes van zijn ruim twintigjarige teamleider!

    Tot vanmiddag, hij werd gebeld en hij moest vandaag om 16.30 uur “even langkomen”.

    Kwartiertje later was hij weer terug. De teamleiding had besloten dat hij niet in aanmerking kwam voor contractverlenging, 15 jaar oud…….. Hij moest nog we gewoon komen blijven werken deze week, zijn zijn ruim twintig jarige chef.

    Jammer dat er voor deze leeftijd al zo resultaat gericht gekeken word, terwijl zijn paadje wel altijd alles netjes stond, de mensen netjes te woord stond, 15 jaar…….

    Ik denk dat hij nu tegen al die mensen zal zeggen, ga maar lekker naar een andere winkel en niet meer naar “mijn” AH.
    Wij haken in ieder geval af!

    15 jaar, AH lette altijd op de kleintjes, maar niet op die van 15 jaar.

    met vrgr

  57. Bezorgde moeder

    We hebben helaas niks van het hoofdkantoor gehoord, maar ze heeft haar vaste contract binnen ! Haar teamleider en collega’s hebben haar met knuffels en blijheid weer verwelkomd !!! Was superleuk !
    Hartelijk bedankt voor het aanhoren van mijn verhaal en het advies !

  58. Bezorgde moeder

    Ik heb contact opgenomen met sociale zaken en CNV bondgenoten. Onze dochter heeft idd recht op een vast contract en de opzegtermijn moest een maand zijn. Ik heb ook nog contact gezocht met het hoofdkantoor van A.H maar heb helaas nog geen antwoord ontvangen.Onze dochter heeft nog een gesprek gehad met haar teamleider. De filiaalmanager is helaas op vakantie. De teamleider zei tegen haar dat ze haar heel graag in hun team willen houden omdat ze erg goed werkt en bij afwezigheid van collega’s altijd klaar staat om in te vallen. Daarom heeft hij nu een mail gestuurd naar personeelszaken om het z.s.m uit te laten zoeken.
    Word vervolgd…..

  59. Bezorgde moeder

    Onze dochter werkt sinds 4 jaar bij a.h en haar contract is steeds met 1 jaar verlengd. Nu kreeg ze afgelopen vrijdag te horen dat haar contract niet meer verlengd word ondanks grote beloftes dat ze mocht blijven.ze kan nog werken tot a.s donderdag ! Kan dit zomaar ? Ze moet toch minstens een maand vooraf al bericht krijgen en geen 6 dagen ! Daarbij is naar mijn weten a.h verplicht om haar te houden vanwege dat haar contract al te vaak met een jaar verlengd is en ze nu dus automatisch een vast contract heeft ?!

  60. @ Jaqueline

    Een teamleider, dus niet in opleiding, hoort betaald te krijgen naar Loonschaal D.

    Ik werk zelf 8 jaar bij AH (nu franchise), en ben al jaren TL in opleiding, wat inhoudt dat je dus minder betaald krijgt. Natuurlijk doe ik alle taken als teamleider zonder actieve opleiding, dus ben ik relatief goedkoop in de functie. Je kan er simpelweg niets aan doen, want voor deze situatie zijn immers geen reglementen. Erg jammer. Door het demotivatiebeleid dat bij mijn AH speelt, wordt het werken je erg lastig en zeker niet leuker gemaakt.
    Zonde, want Albert Heijn is echt wel “mijn” winkel.

  61. Ik heb ongeveer 1,5 jaar bij Albert Heijn gewerkt, in Haarlem. Inmiddels is er een nieuwe supermarkt manager. En dat zorgt voor een hoop ellende. Mijn contract liep af over een week maar daar heb ik natuurlijk niks over gehoord. Toen ik er zelf mee kwam werd er gevraagd ” je bent nog steeds bereid dezelfde uren te werken? dit lukt ook gewoon met school? en je contact is nog niet voor de 3e keer verlengt? ( ivm vast contract) ja, ja en nee. ”Oke dan zoek ik je deze week nog even op” Echter liep mijn contract op 1 september 2013 af en kreeg ik per telefoon op 30 augustus te horen dat mijn contract niet verlengt was. Een heel raar gesprek want eerder deze dagen werd er bij mij nog een gevoel gecreëerd dat mijn contract verlengt zou worden. Ik heb tijdens het telefoongesprek aangegeven dat ik het totaal niet kon waarderen dat dit op deze manier werd afgehandeld, waarop de manager zei ” ja dat kan ik niet helpen”.
    Ik ben naar Albert Heijn toe gegaan en heb duidelijk laten merken dat ik hier niet van gediend ben. De reden waarom mijn contract niet verlengt werd is omdat ( naar zijn zeggen) er een overvloed aan personeel was. Onmogelijk want het geen waar altijd over gezeurd wordt, is een te kort aan personeel wat betreft de ochtenddiensten. Ik werd 23 en ik was natuurlijk te duur. Uiteindelijk heb ik nog 2 maand een contract gekregen zodat ik in die periode tijd had om nieuw werk te vinden.
    Echter kreeg ik een ongeluk en was ik niet in staat te werken, tenminste voor de komende dagen. Ik werd door de manager zelf opgebeld. Hij zei dat hij had gehoord dat ik ziek was en dat hij voor mij een afspraak bij de bedrijfsarts in Zaandam had gemaakt voor de volgende ochtend. Ik vertelde hem dat ik niet in staat was om te werken ivm een blessure. Maar ook dat ik me niet ziek had gemeld en dat ik vandaag ook helemaal niet te werken hoefde te werken. En vroeg hem waarom hij dus niet wacht tot dat ik mezelf ziek meld en dan eerst met mij belt om te vragen hoe het zit. Daarop kwam geen duidelijk antwoord. Bovendien gaf ik aan dat ik niet in staat was om naar Zaandam te gaan omdat ik niet kan lopen maar dat ik mijn dossier best kan opvragen als hij dat wil. Hij zei dat het niet zijn probleem was dat ik er niet heen kan of hoe ik er heen moet. “Iedereen moet dat”, zei hij.
    Vervolgens heb ik het gesprek afgesloten en gezegd dat ik dit wel een heel raar en triest verhaal vind en het wel heel duidelijk was dat hij er alles aan deed om mij het leven zuur te maken in de hoop dat ik uit mezelf zou vertrekken. Ik heb daarom de bedrijfsarts gebeld en gevraagd naar mijn zogenaamd geplande afspraak, uiteraard was er helemaal nooit een afspraak gemaakt. Ik heb contact opgenomen met personeelszaken en het verhaal daar gedaan. De dag erna werd ik opnieuw gebeld door de manager. Hij wilde nog even het verhaal met mij doornemen. Ik heb hem afgekapt en gevraagd waarom hij loog over de afspraak die hij voor mij had gemaakt bij de bedrijfsarts. De manager kon dit niet waarderen en schreeuwde tegen me. Hij beweerde dat hij niet had gelogen, maar dat hij de afspraak voor mij wilde verzetten van vandaag naar volgende week. Waarop ik zei dat ik dat weer heel apart vond aangezien het inmiddels al 11:45 was en mijn afspraak zogenaamd om 11:20 ingepland stond. Ik heb hem duidelijk gemaakt totaal niet gediend te zijn van de omgang met mij als personeel en absoluut een klacht in ging dienen tegen hem. Het gesprek eindigde met zijn woorden ” FIJN LEVEN HE FIJN LEVEN”.
    Ondertussen heb ik enige research gedaan binnen het bedrijf en blijkt het dan geen van de rest van de medewerken ooit een afspraak heeft moeten maken/gehad bij de bedrijfsarts ondanks dat mensen 2 tot 3 weken thuis zaten. Heel apart dat ik mij dan, ondanks dat ik mezelf nog niet eens ziek had gemeld, meteen de volgende dag al moet melden bij de bedrijfsarts. Deze man is overduidelijk een voorbeeld van een ontzettend onprofessionele supermarktmanager. Iemand die nooit zo’n functie heeft moeten krijgen.

  62. Zeer herkenbaar dit. Ik heb drie jaar geleden bij de AH in Montfoort (franchise) gewerkt waar ik hetzelfde heb meegemaakt. Ik was in juni aangenomen als parttimekracht en werd aan het eind van de vakantie ontslagen, toen bleek dat ik toch meerdere dagen zou moeten werken als de scholen waren begonnen. Dit was niet conform de afspraak die ik eerder had gemaakt met de bedrijfsleider. Niks geen normaal gesprek, maar het meest vernederende ontslag volgde: op zaterdagmorgen werd ik tijdens het vullen (waar klanten nota bene omheen stonden) ontslagen door de bedrijfsleider.

    De tijd daarvoor was ik het werk al helemaal zat geworden; een veel te hoge werkdruk, afgezeken worden door pikkies van 20 jaar die wat langer werkten en vonden dat ik het niet goed deed, loonaftrek voor een personeelsvereniging waarvan ik niets afwist, onbetaald overwerken: alles kan daar. Ben enorm blij dat ik uit die grafsfeer weg ben!

  63. Wat ik hier allemaal lees is geen reclame voor de AH
    Weet iemand in wat voor een schaal een teamleider zit ?
    Is het schaal B of C of bv D ?

  64. Ik ben gewoon niet goed van alles wat ik hier lees.

    Ik werk sinds 13 mei 2013 in ah in België. Ik ben een vast personeelslid met een contract van 20 uur.

    De ene week vertellen ze mij dat mijn vaste rij altijd net en op datum staat en dat ik goed werk lever.

    De volgende week wordt ik op kantoor gevraagt en krijg ik een brief waarop staat dat ik te traag werk, dat mij constant wordt gezegt dat ik sneller moet werken.

    De uren zijn onlangs veranderd en nu willen ze dat ik in mijn eentje of met twee 3 volle karren in de rekken krijg binnen de 3 uur. Dit is ronduit onmogelijk. Ik werk zo snel ik kan en krijg steeds op mijn donder terwijl voordien alles altijd goed was.

    Ik vraag mij dus af, willen ze nu dat ik mijn rij opgeef om op datum te krijgen? Ik ben een perfectionist en wil dus zeker dat mijn werk in orde is! Maar als ik een waarschuwing krijg dat ik de ‘regels’ overtreed, wel dan sorry maar ik heb echt geen idee wat ik verkeert doe. Ik krijg dit voorgeschoteld zonder dat iemand mij zegt dat ik iets verkeerds doe.

    Ik dacht eindelijk doe ik iets goed enkel om de week erna al te worden bedreigt met ontslag voor een reden die volgens mij niet klopt. Ik houdt mij aan de regels en zal deze zeker nooit met opzet overtreden. Dit was een echte schok voor mij.

  65. Van mei tot juni 2010 had ik gewerkt bij de Albert Hein in de wijk Nesselande (Rotterdam).

    40% van mijn gewerkte uren werden gewoon niet opgeschreven.
    Ik had een contract van 4 uur, maar ik werkte wel 7 uur in de week. Al de overuren werden niet uitbetaald!
    Ik had een maandloon van 55 euro, wat voor de hoeveelheid werk niet kan.
    De teamleiders zaten heel de tijd te zeuren, dat ik sneller moest werken, terwijl ik al erg snel werkte. Aan het einde van mijn proefcontract zeiden ze opeens dat het contract niet verlengd wordt, omdat ik volgens hun de traag werkt en niet rendabel voor hun ben.

    Deze lieden bij Albert hein hebben misbruikt van mij gemaakt, en ze komen er ongestraft mee weg.
    Jammer dat ik geen namen had, anders zou ik ze opschrijven.

  66. Ik heb zelf ook bij de AH (in Eindhoven) gewerkt maar de dingen die ik hier lees herken ik totaal niet…Mijn vrienden en ik hebben een prettig tijd gehad bij de AH. Dus het is wel even schrikken als je al die slechte dingen leest

  67. ik zelf ben teamleider bij de ah
    sinds 2013 nieuwe begroting gekregen en nieuwe eisen
    wij mogen niemand aannemen die ouder is dan 17 niemand meer vast contract aanbieden geen 10 min pauzes meer en geen shiften langer dan 3 uur en er moet minimaal 4 mensen die ouder dan 19 zijn met vast contract uit dienst gaan

    en maar zeg wij zijn een goed bedrijf om mensen kansen te bieden

    hoe moeten wij hier nou mee omgaan kassadames komen voor 3 uurtjes werken inplaats van 3 dagen werken moeten ze nu 5 dagen werken en anders zeggen ze gewoon jammer er is geen werk waarop word gereageerd dat betekend contract verlaging en weer een goedkoper iemand inzetten dit kunnen we toch niet langer meer pikken het mooiste is als we met zijn allen net als op het DC kunnen gaan staken op 1 dag alle filialen stil leggen tot dat ze met een duidelijk akkoord komen

  68. #23 Isie 04-03-2013 13:33
    Ah leek werk ik en jeetje vreselijk hoe er met personeel wordt omgegaan ik was betrokken bij een ongeluk en had er niet bij stil gestaan om ah af te bellen dat ik niet kwam.
    Er wordt niet eens gevraagd hoe het met je is alleen van had je niet eerder kunnen bellen je regelt zelf maar iemand die voor je kan werken. Wat denken ze wel niet dat ik met een hersenschuding vervaning ga zoeken ik wil graag een klacht tegen teamleider indienen.

  69. #22 11-02-2013 20:16
    al de verhalen die ik ik hierop leest, is steeds aan de gaande bij ah koningsplein amsterdam. waneer komt een of ander controle voor deze. het lijk wel op moderne slaventijd.teamleider die constant personeel laat spiegelen en volle karen in 3 uurtjesnavullen terwijl hun werk tijd al opzit en je mag niet klachten.

  70. #21 08-01-2013 14:16
    ik heb zelf 3 jaar bij albert heijn gewerkt en heb gezien hoe het daar gaat. Teamleiders die lachend uren niet uitbetalen, gelukkig kon ik zelf in het programma maar dat vond de manager niet zo leuk omdat ik mijn eigen gewerkte uren aanpaste. zijn reactie hierop was dat ik op moest passen anders zou ik ontslagen worden. ik snap dat de werkdruk hoog is maar uren die je werkt moeten gewoon uitbetaald worden. het is een grote schande en ik zal nooit maar dan ook nooit meer bij ahold terug keren. Mijn laatste salaris is niet eens gestort en daar ben ik nog steeds mee bezig met advocaten om dat terug te krijgen. Helaas is personeelszaken onmogelijk te bereiken.

  71. #20 chevy 28-11-2012 18:02
    Errol zei:

    Mijn beide kinderen, 15 en 17 jaar werken bij Albert Heijn in Badhoevedorp. Zij moeten regelmatig overwerken omdat hun taak volgens de teamleider niet af is.

    Deze kinderen zijn echt harde werkers maar zelfs zij zeggen dat de hoeveelheid producten die ze in de vakken moten stoppen binnen een bepaalde tijd absoluut niet haalbaar is. Voor niemand niet.

    Wel moeten ze dan een kwartier of zelfs een uur doorwerken omdat de taak onhaalbaar is en waar ze niet voor betaald worden.

    Wat kunnen ze hier aan doen?

    Geen idee, maar het gebeurt mij ook. Dit is bij onze albert heijn nu de standaard procedure. Dit mag toch gewoon niet, hier moet toch gewoon wat aan gedaan worden ofzo? ik werk niet voor jan lul!

  72. #19 sjors goedhart 12-11-2012 15:22
    Valselijk beschuldigt van winkeldiefstal( ik werk voor uitzendburo Prima personeel ) bij ah meins in groningen en ben op stasnde voet ontslagen door de leidinggevende op grond van een onduidelijl 6 sec durend bewakingsfilmpj e.Ik heb een advocaat arbeisrecht ingeschakeld.Mijn volledige naam staat bij de winkel op het mededelingen bord( ontslagen i.v.m diefstal)Ik doe aangifte wegens smaad en laat de zogenaamde diefstal zaak voorkomen bij de rechter.Je bent bij AH Meins in Groningen.p overgeleverd aan de idioten die zichzelf leidinggevenden noemen

  73. #18 31-08-2012 15:52
    ik ondervind wekelijks dat de prijzen aan de kassa hoger zijn dan dat er in de winkel wordt vermeld. ik krijg correct mijn geld terug, maar heb toch het gevoel dat dit met opzet gebeurt.
    7 van de 10 personen hoeft geen bon en heel weinig mensen controleren een bon.
    ik krijg graag antwoord en zou een deal willen afsluiten vooriedere fout het verschil verdubbeld terug.

  74. #17 30-08-2012 21:05
    (De volgende klacht kwam per mail binnen bij de redactie en wordt met instemming anoniem geplaatst:)

    “Ik las net op deze website dat de klacht die ik ook heb ondervonden vaker voorkomt. De klacht is als volgt: Door de extreem hoge werkdruk krijgen medewerkers hun werk niet op tijd af. Dit is vaak het geval bij de avondvulploeg. Ze worden verplicht over te werken, tot in de late uurtjes (Ook de teamleider is dan vaak de klos). Ze krijgen die uren en de verplichte toeslagen bovendien niet uitbetaald.

    Is het normaal dat, wanneer je je werk niet binnen de ‘planning’ af hebt, je niet meer uitbetaald krijgt? Je kunt er niet normaal over in discussie met de teamleiders.”

  75. #16 Supermacht 30-08-2012 21:02
    Een algemeen advies van Supermacht aan mensen als Collin die klachten hebben over hun leiding: ga praten met een lokale vakbond en vraag wat je het beste kunt doen.

    Misschien zijn er al klachten binnengekomen van collega’s van je. Ze kunnen je vertellen wat je rechten zijn en wat de baas wel en niet mag doen. Ze kunnen ook in ‘overleg’ gaan met de bedrijfsleiding .

    Collin is ook geadviseerd om het lokale Meldpunt Discriminatiezaken te benaderen.

    (vervolg in volgende reactie:)

  76. #15 Supermacht 30-08-2012 21:00
    Maar misschien wil of kan de vakbond (of het meldpunt) niets voor je doen, of heb je geen zin om bij een bond aan te kloppen.

    Spreek dan eens ergens af met collega’s die zich ook kwaad maken over de behandeling door de bedrijfsleiding . Ga na wat er moet veranderen en bedenk hoe je het beste samen direkte actie voert om dat doel te bereiken.

    En vraag daarbij de solidariteit van klanten (en anderen). Bedenk dat supers als AH gevoelig zijn voor hun ‘goede’ naam.

    Succes ermee!
    En stuur vooral je ervaringen op als je in actie komt.

  77. #14 collin ibekwe 23-08-2012 09:55
    Ik heb een half jaar Bij AH rompert den bosch gwerkt.Was toen net 15.
    Als enige niet blanke, werd steeds opgeroepen en mijn directe leiding gevende was erg tevreden, ondanks dat ik maar een half uur ben in gewerkt, moest ik veel, zwaar en vaak overwerken.
    Die gene die daar boven kwamen hadden steeds comentaar en leken echt te zoeken naar een reden.
    nadat ik hen een keer had aan geproken op discreminterend actie heb ik mijn ontslag gekregen, binnen de maand na aanzegging en de ontslag datum heb ik wel iedere dag gewerkt, en men was toen ook erg tevreden.
    Een vreemde gang van zaken, maar allemaal niet zo duidelijk dus ik kan geen klacht indienen, kunnen jullie wat betekenen

  78. #13 27-06-2012 18:01
    ik ben 6 jaar geleden overgenomen door een franchise a.h.ik ben te oud en te duur schijnbaar. heb 1 fout gemaakt en nu gaan ze mij ontslaan maar ik kan geen advocaat betalen.dat het zomaar kan!!!

  79. Partner van Ah-er

    #12 17-05-2012 18:31
    Ook de AH’s in Eindhoven en omgeving pesten duurder personeel weg. Daar is echt sprake van een strategisch overplaatsings plan tussen de filiaalleiding en de regioleiding van (met name oudere, dus duurdere) medewerkers. Als dat niet voldoende is volgt gedwongen degradatie met overenthousiast e hulp van de regionale P&O afdeling.
    Ik geloofde dit pas toen ik de correspondentie hierover zelf onder ogen kreeg maar men durft dit niet aan te kaarten uit angst voor represailles.

  80. #11 13-05-2012 18:12
    mijn dochter werkt nu al bijna een half jaar bij de A.H
    ze heeft van te voren bij een andere A.H een jaar gewerkt, en daar waren ze tevreden over haar.
    haar contract word niet verlengd, omdat ze vinden dat ze niet goed in het team past, en haar ABN moet beter…!!! discriminatie vind ik dat..
    slaat helemaal nergens op, ze praat heel erg netjes
    en er wonen nette mensen in de wijk zeggen ze…(valt ook wel mee)
    wij zijn een gewoon normaal gezin.
    maar volgens mijn dochter mag haar teamleider haar niet, en daarom moet ze eruit, en haar teamleider liet het iemand anders tegen haar vertellen.

    kan zij hier iets tegen doen..

  81. #10 11-05-2012 18:16
    Mijn beide kinderen, 15 en 17 jaar werken bij Albert Heijn in Badhoevedorp. Zij moeten regelmatig overwerken omdat hun taak volgens de teamleider niet af is.

    Deze kinderen zijn echt harde werkers maar zelfs zij zeggen dat de hoeveelheid producten die ze in de vakken moten stoppen binnen een bepaalde tijd absoluut niet haalbaar is. Voor niemand niet.

    Wel moeten ze dan een kwartier of zelfs een uur doorwerken omdat de taak onhaalbaar is en waar ze niet voor betaald worden.

    Wat kunnen ze hier aan doen?

  82. #9 09-05-2012 09:15
    AH leiderdorp is ook een drama,
    duur personeel wordt weg gepest, in functie terug gezet is je werk niet klaar moet je gratis werken je wordt verplicht om maar te gaan schoonmaken,
    stel je teveel vragen moet je op kantoor komen en wordt je tot je bot toe beledigd,
    bedrijfleidster is maar 8 uur in de week in de winkel en werkt er net 1.5 jaar nog nooit is er zoveel personeel weg gepest overgeplaatst andere functie enzv.

  83. Supermacht-redactie

    #8 24-02-2012 15:56
    Paul zei:

    (..)
    Jammer overigens dat de links op deze pagina niet werken.

    De links zijn inmiddels aangepast
    De supermacht-redactie

  84. #7 21-02-2012 21:40
    Zeer herkenbaar. Mijn dochter van 19 is ‘te oud’ en dus ‘te duur’ en dus afgedankt. U wordt bedankt, doei! Te duur? Laat me niet lachen. Hele dagen voor een fooi achter zo’n kassa: piep, piep, piep, piep, piep, piep, piep, piep, piep…
    Jammer overigens dat de links op deze pagina niet werken.

  85. #6 05-01-2012 12:15
    het personeel word als dweil gebruikt bij albert heijn mathensserplein rotterdam en er werkt en shanaya daar de grote heks totaal geen ervaring als teamleider,ben helemaal niet tevreden over men het personeel daar behandeld.
    Hoop dat er hier gehoor aangeven word

  86. #5 04-01-2012 23:11
    Ik ben 1 maand voor de kerst aangenomen, ondanks dat ik altijd hard gewerkt heb, ook overwerk, ben ik 3 Januari de deur gewezen. Waarom? ik werkte niet hard genoeg,(dit was nooit aangegeven in de proeftijd) Onee volgens mij was het zo: de Albert Heijn had goedkope mensen nodig voor de feestdagen dat was het!!

  87. #4 10-12-2011 14:39
    Dit klopt allemaal!

  88. #3 22-11-2011 14:10
    Wat een herkenbare verhalen, te gek voor woorden. Heel onmenselijk allemaal.

  89. #2 14-11-2011 15:17
    Ik werk 12,5 jaar bij albert heijn in geuzenveld eigenlijk het zelfde verhaal alleen hadden wij met de bond en O.M (joost) en p&o(mariska)bedri jfsleider (tim kok) afspraak gemaakt dat er tot februari 2012 geen overplaatsingen zouden plaats vinden dus nu werd ik met 4 andere collega’s van de week bij de baas geroepen en OM en mariska van P&o joost en werd er beweert dat wij mensen bedreigen en intimideren nou ja zeg! En nu worden twee collega’s en ik overgeplaast! Ik vroeg om bewijzen en we vroegen waarom we nooit met deze mensen om de tafel zijn gaan zitten je moet je toch kunnen verweren maar nee de aangiftes zijn anoniem gedaan en het schijnt al 8 jaar te gebeuren. Ja hoor in de tussen tijd werd ik nog wel even opgeleid als teamleidster schiet mij maar lek

  90. manuela van der post

    #1 manuela van der post 22-06-2011 21:28
    al 25 jaar werk ik in hetzelfde filiaal altijd met plezier .ik heb bedrijfsleiders zien gaan en komen.ik heb me altijd volledig ingezet . nu hebben sinds 6-7 weken een nieuwe bedrijfsleidste r 31 jaar pas klaar met studie en moet zich dus bewijzen .Ze komt binnen richt een slag veld aan en kijkt niet achterom wat ze aanricht. contracten worden niet verlengd .ik word zonder pardon overgeplaatst.in oegstgeest konden ze me niet gebruiken vanwege mijn vaste dagen en uren en nu is het noordwijk aan de beurt.ondertussen worden er hele jongen kinderen aangenomen van 16 jaar .ik ben niet de enige die het veld moet ruimen het is te gek voor woorden .de onrust in het filiaal is enorm. en als een collega vraagt aan de bedrijfsleidste r hoe het met mij zit en of er een kans is dat ik blijf word er keihard gezegd dat ik er hoe dan ook uit moet .En daar zet ik me dan al 25 jaar voor in.En als noordwijk me niet wil waar moet ik dan heen een ding is nu wel duidelijk hun interesseert het niet

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *