Amerikaanse proef met gedigitaliseerde winkelwagentjes

(27 januari 2008) <intro weggevallen>.

De wagentjes zijn voorzien van tv-schermen waarop de klant online productinformatie en gepersonaliseerde advertenties kan inzien na het scannen  van de klantkaart. Het vergemakkelijkt de samenstelling door de consument van een elektronisch boodschappenlijstje. Informatie over prijs en voedingswaarde van producten kunnen snel worden bekeken en ook worden automatisch allerlei relevante recepten voorgeschoteld en kortingsbonn na keuze automatisch uitgerekend en er kan in een keer worden afgerekend.

ShopRite wil zo meer inzicht krijgen in het koopgedag van de consument.

Microsoft levert de computersoftware en Mediacart de winkelwagentjes. Volgens Microsoft krijgt het bedrijf geen inzicht in informatie die de identiteit van klanten blootgeeft.
.

Foto’s en video op: http://www.mediacart.com/index.html

Bronnen:
– “Microsoft maakt overstap naar supermarkt,” door Maarten Nannes, 14 januari 2008 (weblink is dood).
(Of zie: “Microsoft wil ook winkelwagentjes besturen,” Tweaekersnet, 15 januari 2008)
– “MediaCart, Microsoft and Wakefurn Team Up to Deliver Next-Generation Digital Grocery Shopping and Ad Experience,” 13 januari 2008.
– ¨Windows may be coming to your shopping cart this year,¨ Betanews, 14 januari 2008.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *