‘Ik ben verkocht’ (Naar duurzame handelsrelatie tussen boeren en supermarkten)

(4 maart 2007 – update 210302) Op 14 februari werd het document “Naar een duurzame handelsrelatie tussen boeren en supermarkten” gepubliceerd dat aansluit bij de Belgische ‘Ik ben verkocht’-campagne die is gericht op duurzame landbouw en voedselzekerheid voor iedereen.

Campagne ‘Ben je al verkocht?’ (was: http://www.ikbenverkocht.be/)

“Ben je al verkocht?

Het zou ons een plezier doen. Verkocht zijn betekent immers dat je met ons kiest voor meer eerlijke handel en duurzame landbouw. Concreet wil dit zeggen dat je net als alle sympathisanten van ‘Ik ben verkocht’ opkomt voor de kleine, familiale boeren in het Zuiden (maar ook bij ons). ‘Je bent verkocht’, wanneer je met ons de familielandbouw overal in de wereld een eerlijke kans gunt om te overleven.”

Deze campagne ging op Wereldvoedseldag vorig jaar van start en wordt gedragen door “2015, DE TIJD LOOPT” (was: http://www.detijdloopt.be/) en natuur- en milieuorganisaties. Omdat voedsel een mensenrecht is en duurzame landbouw een noodzaak, slaan zij de handen in elkaar om deze boodschap een politieke draagkracht te geven.

Het document “Naar een duurzame handelsrelatie tussen boeren en supermarkten” is niet meer online te vinden.

(Verkorte weblink: https://www.supermacht.nl/?p=72)

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *